Ruszyły letnie wyprzedaże

Jak wynika z ankiet, przeprowadzonych z początkiem lipca w Galerii Bronowice, aż 73 proc. respondentów korzysta z wyprzedaży, a 67 proc. spędza na nich 2 godziny i więcej.

W centrach handlowych można znaleźć wszystko, co przyda się na wakacyjny wyjazd, ale i poza nim. Oferta jest tak bogata, że każdy znajdzie coś dla siebie - klienci, ankietowani w Galerii Bronowice (Katowice) przyznają, że na wyprzedażach kupują to, co im się podoba, a niekoniecznie to, co aktualnie jest modne. Na pytanie „Czy podczas letnich wyprzedaży poluje Pani/Pan na najgorętsze sezonowe trendy?” aż 81 proc. odpowiedziało, że „Nie. Jest mi obojętne, co jest na topie”.

Bardzo często, w okresie wyprzedaży, centra handlowe organizują wydarzenia towarzyszące, w czasie których na odwiedzających czekają dodatkowe rabaty i konkursy. Potencjał 73 proc. osób korzystających z tych specjalnych ofert wart jest wzięcia pod uwagę! Mieszkańcy Krakowa już w najbliższy weekend, 13 - 14 lipca, będą mogli skorzystać z Weekendu Letnich Wyprzedaży w Galerii Bronowice, gdzie dodatkowe promocje i upusty sięgną 70 proc. Co w tym czasie najprawdopodobniej znajdzie się w koszykach?

Jak wynika z ankiet, przeprowadzonych w Galerii Bronowice, podczas letnich wyprzedaży najczęściej decydujemy się na odświeżenie garderoby: najchętniej kupujemy nowe ubrania (37 proc.), obuwie (28 proc.), biżuterię i dodatki (23 proc.). Badania pokazują także, że lato i wakacje to idealny okres, by nadrobić zaległości książkowe (książki na wyprzedażach kupuje 22 proc. respondentów), a także nabyć drobiazgi do domu, co robi 20 proc. ankietowanych.

Gorączka letnich wyprzedaży wydaje się więc być pod kontrolą, lubimy robić zakupy w tym czasie, ale nie zostawiamy głowy w domu - na pytanie „Czy ma Pan/Pani z góry ustalony budżet na wyprzedaże?” 78 proc. odpowiedziało twierdząco, ale… gdy już wgłębimy się w te wydatki - 57 proc. przyznaje, że przekracza założenia, a 56 proc., mając nawet ściśle określony budżet, zakupy robi spontaniczne.

- Dla każdego centrum handlowego czas wyprzedaży to ogromne wyzwanie. Sztuką jest przygotować ofertę wyróżniającą daną galerię na tle innych i przyciągnąć klientów właśnie do siebie. Warto pomyśleć o dodatkowych zachętach, takich jak bonusy w programach lojalnościowych czy specjalne akcje połączone z qiuizami i niespodziankami, przygotowane we współpracy z najemcami. Mam nadzieję, że organizowany przez nas Weekend Letnich Wyprzedaży z jego wszystkimi atrakcjami będzie impulsem do odwiedzenia Galerii Bronowice - komentuje Aleksandra Rzońca, dyrektor Galerii Bronowice.

Ankiety przeprowadzono w Galerii Bronowice w Krakowie w dniach 2 - 8 lipca 2018. N= 381

 

Ilona Mrozowska 2671 Artykuły

W „Handlu” od 2005 r. Blisko tematyki przemysłowej i producenckiej. Właścicielka białej kulki, czyli szynszyli o imieniu Tula.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }