Witryny sklepowe ze wsparciem

Firma Mastercard we współpracy ze stowarzyszeniami Traffic Design i Miastodwa uruchomiła platformę dobryznak.org skierowaną do właścicieli małych firm, która zawiera porady z zakresu marketingu i zarządzania witrynami lokali użytkowych.

Coraz więcej polskich miast stara się uporządkować tę sytuację, wprowadzając uchwały krajobrazowe. Ich zapisy nakładają na użytkowników lokali obowiązek wpisania wyglądu witryn w założone przez ustawodawcę ramy. Pomocą dla przedsiębiorców, którzy chcą odświeżyć swój lokal z zewnątrz, zarówno przed, jak i po wprowadzeniu regulacji prawnych, ma być platforma dobryznak.org.

Znajdują się na niej porady dotyczące estetyki witryn i szyldów oraz przede wszystkim spis projektantów i wykonawców tablic reklamowych wraz z bezpośrednim do nich kontaktem. Oprócz części dotyczącej szyldów, na stronie można także znaleźć dział z poradami ogólnymi, dotyczącymi marketingowego wsparcia biznesu.

- Atrakcyjna witryna zachęci większą liczbę klientów do wizyty w lokalu, co z kolei znajdzie swoje przełożenie w większych zyskach przedsiębiorców - uważa Marta Życińska, dyrektor ds. marketingu i komunikacji na Europę Środkowo-Wschodnią w Mastercard Europe. - Do wyższych przychodów może przyczynić się też udostępnienie płatności bezgotówkowych. Jak pokazują badania Mastercard, 65 proc. polskich konsumentów deklaruje, że poleciłaby znajomym miejsce, w którym zacznie być akceptowana płatność kartą. 52 proc. wskazuje, że częściej zacznie korzystać z usług takiego miejsca, a 33 proc. jest skłonna w nim wydać więcej - podkreśla Marta Życińska.

Nowy szyld na start

W ramach akcji startuje również ogólnopolski konkurs dla małych przedsiębiorców korzystających z terminali do obsługi transakcji bezgotówkowych. Główną nagrodą w konkursie jest przygotowanie nowych szyldów dla zwycięskich lokali przez stowarzyszenie Traffic Design, działające na rzecz poprawy przestrzeni publicznej. Przedsiębiorcom biorącym udział w projekcie, którzy nie oferują obecnie swoim klientom możliwości płacenia kartą czy telefonem, oferowana jest pomoc w ramach działalności Fundacji Polska Bezgotówkowa, dzięki której mogą wdrożyć nowoczesne płatności w swojej firmie i nie ponosić kosztów związanych z instalacją terminala oraz prowizją za transakcje bezgotówkowe przez 12 miesięcy.

Rewolucja na Puławskiej

Inauguracja kampanii odbyła się w Warszawie przy ulicy Puławskiej 132B, przy której znajduje się 6 lokali usługowych. Ich właściciele znają się i dyskutują o cieszącym się złą sławą wyglądzie tej części miasta. Widzą potrzebę zmiany, ale nie wiedzą, jak jej dokonać. W ciągu trzech miesięcy na parterze kamienicy przeprowadzone zostały prace remontowe. Wszystkie lokale otrzymały nowe szyldy i naklejki na witryny, a 2 z nich – nowe neony. Odświeżona została również elewacja budynku.

 

Ilona Mrozowska 2769 Artykuły

W „Handlu” od 2005 r. Blisko tematyki przemysłowej i producenckiej. Właścicielka białej kulki, czyli szynszyli o imieniu Tula.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }