Najwyżej 30 zł - tyle za butelkę wina są w stanie zapłacić Polacy

62 proc. konsumentów pije wino - wynika z raportu "Polacy w świecie wina 2018" firmy Makro. Łącznie jest to ponad 400 mln l tego trunku rocznie.

- Przyzwyczajenia zakupowe konsumentów w zakresie zakupu alkoholi bardzo się ostatnio zmieniły. Coraz większą rolę w koszykach odgrywa wino. Wiemy też, że konsumenci uczą się, jak je kupować i z jakimi produktami najlepiej smakuje - mówi Anna Kieljan, manager ds. ekspansji i franczyzy Odido w Makro.

Smak jest ważnym czynnikiem przy wyborze wina dla 92 proc. badanych. Nieco mniejsze odsetki osób wskazały na wytrawność (86 proc.), cenę (82 proc.) oraz kolor (79 proc.). Tylko dla 45 proc. respondentów istotny jest natomiast szczep, a dla 51 proc. – kraj pochodzenia. Preferujemy wina półsłodkie (40 proc.) i półwytrawne (39 proc.), rzadziej wybieramy wytrawne (21 proc.). Jeśli chodzi o kolor, lubimy przede wszystkim wina czerwone (66 proc.).

Gdzie pijemy wino? Zwykle we własnym domu (52 proc.), u rodziny lub znajomych (50 proc.). Małą popularnością, jeśli chodzi o spożywanie tego trunku, cieszą się natomiast restauracje i kawiarnie (10 proc.), winiarnie (2 proc.), a także puby, bary oraz kluby (2 proc.). Najczęściej alkohol ten kupujemy z okazji organizowanego u siebie spotkania (56 proc.) albo na spotkanie u znajomych bądź rodziny (55 proc.).

83 proc. badanych na butelkę wydaje zazwyczaj do 30 zł. Tylko 2 proc. – płaci za nią przeważnie ponad 51 zł. Zwykle wino nabywamy w dyskoncie spożywczym (35 proc.), hipermarkecie (28 proc.) lub niesieciowym sklepie osiedlowym (19 proc.). - Bardzo korzystne dla małego sklepu jest to, że wraz z wprowadzeniem dobrego wina do sklepu rośnie sprzedaż produktów innych kategorii. Zwiększa się sprzedaż nabiału dobrej jakości bądź wysokojakościowych wędlin – zauważa Irmina Trefoń, manager ds. rozwoju sieci Odido.

 

 

Ilona Mrozowska 2792 Artykuły

W „Handlu” od 2005 r. Blisko tematyki przemysłowej i producenckiej. Właścicielka białej kulki, czyli szynszyli o imieniu Tula.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }