Freshmarkety zostają

Od ok. dwóch lat nie powstał żaden nowy Freshmarket. - Najbardziej prawdopodobna przyszłość to konwersja sklepów Freshmarket do nowego formatu Żabki - deklaruje Tomasz Suchański, prezes Żabka Polska.

Pierwsza placówka pod szyldem Freshmarket powstała w Lesznie w 2009 r. Po uruchomieniu pierwszych 200 placówek i kompleksowej analizie, spółka Żabka podjęła decyzję o skoncentrowaniu się sieci Freshmarket na segmencie proximity supermarket.

Obecnie sieć liczy ponad 600 sklepów w całej Polsce, jednak od ok. dwóch lat nie było żadnych nowych otwarć pod tym szyldem.

Asortyment Freshmarketów budowany był w oparciu o większy zakres produktów świeżych, takich jak mięso, wędliny, sery, owoce i warzywa. To, że Freshmarkety z założenia odpowiadały na inne niż Żabka potrzeby zakupowe klientów, widać także po metrażu. Freshmarkety powstawały w formacie supermarketów, dlatego ich średnia powierzchnia wynosiła 150-200 mkw., z czasem nawet więcej (ok. 500 mkw.). Dla porównania Żabki mają najczęściej ok. 60-90 mkw. (większość mieści się w przedziale od 30 do 120 mkw.). Praktyka pokazała jednak, że ta formuła wymaga modyfikacji.

- W efekcie niewielka część sklepów została zamknięta, a inne przekształcamy do nowego formatu Żabki. Nadal jednak jest wiele sklepów, które z powodzeniem funkcjonują pod szyldem Freshmarket – mówi Tomasz Suchański, prezes firmy Żabka Polska. I zapewnia, że osiągają one na tyle dobre wyniki finansowe, że są ważnym składnikiem całej sieci. - Najbardziej prawdopodobna przyszłość to konwersja sklepów Freshmarket do nowego formatu Żabki - mówi prezes Suchański. Już do wybranych sklepów Freshmarket wprowadzono stoiska Freshcafé, czyli minikawiarni ze świeżo parzoną kawą oraz ciepłymi przekąskami, które zyskało dużą aprobatę klientów.

- Na razie jeszcze decyzja o zniknięciu marki nie została podjęta – deklaruje Tomasz Suchański.

Cały artykuł o firmie Żabka, jej planach i wynikach finansowych ukaże się w najbliższych dniach na portalu handelextra.pl.

 

Ilona Mrozowska 2636 Artykuły

W „Handlu” od 2005 r. Blisko tematyki przemysłowej i producenckiej. Właścicielka białej kulki, czyli szynszyli o imieniu Tula.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }