Muszkieterowie zachęcają do franczyzy

Francuska Grupa Muszkieterów, prowadząca w Polsce we franczyzie dwa formaty sklepów: supermarkety Intermarché i sklepy typu "dom i ogród" Bricomarché chce powiększyć swoją bazę obecnych ponad 300 franczyzobiorców.

Franczyzobiorcą może zostać każdy przedsiębiorca, która dysponuje środkami finansowymi niezbędnymi do rozpoczęcia działalności gospodarczej. Ze strony Grupy Muszkieterów nowi przedsiębiorcy mogą liczyć m. in. na doradztwo prawne, pomoc w wyborze lokalizacji sklepu i opracowaniu jego projektu, a także wsparcie w doborze wyposażenia, budowie placówki oraz przygotowaniu sklepu do otwarcia. Muszkieterów wyróżnia również bliska współpraca pomiędzy właścicielami sklepów, co daje możliwość czerpania z ich wieloletniego doświadczenia.

– Działalność w ramach franczyzy niesie ze sobą wiele korzyści, takich jak m. in. wymiana wiedzy, doświadczeń i dobrych praktyk pomiędzy franczyzobiorcami, działalność w ramach sprawdzonego systemu i pod znanym szyldem oraz efekt skali. Działanie w grupie pozwala również szybciej dostosować się do zmian na rynku i oczekiwań klientów – mówi Eliza Orepiuk-Szymura, dyrektor komunikacji i informacji Grupy Muszkieterów.

Warunkiem przystąpienia do Grupy Muszkieterów jest wkład własny w wysokości minimum 400 tys. zł. Kwota ta stanowi kapitał zasilający spółkę franczyzobiorcy, która zarządza supermarketem o wielomilionowych obrotach. Co istotne, nie jest to opłata za licencję lub inna opłata na rzecz Grupy, a kapitał początkowy niezbędny do uruchomienia działalności, który od początku pracuje na wyniki prowadzonej spółki.

Działalność biznesowa Grupy Muszkieterów opiera się na zasadach franczyzy, ale nie jest to zwykła struktura franczyzowa. Uwzględniając rodzinny i społeczny charakter przedsiębiorstwa oraz dając członkom możliwość samorealizacji na polu zawodowym i osobistym, model realizowany przez Muszkieterów bazuje na dwóch kluczowych zasadach: niezależności oraz współdecydowaniu o przyszłości organizacji. Każdy właściciel Intermarché i Bricomarché spełnia podwójną funkcję kierowniczą: jest niezależnym szefem zarządzanego przez siebie przedsiębiorstwa oraz pełni funkcję zarządczą w ramach Grupy, odpowiadając za jeden z obszarów działania struktur centralnych (np. handel). Tym samym przedsiębiorcy mają wpływ na kształtowanie polityki Grupy oraz wyznaczanie kierunków jej rozwoju.

Ponadto zgodnie z ideałami Muszkieterów zapisanymi w Karcie Muszkieterów członkowie Grupy podejmują działania dobroczynne na rzecz społeczności lokalnych. Są to m. in. zbiórki krwi, badania mammograficzne, współpraca z bankami żywności czy budowa placów zabaw.

Grupa Muszkieterów, największa sieć franczyzowa w kategorii supermarketów spożywczych i typu „dom i ogród” w Polsce, jest zrzeszeniem ponad 300 niezależnych polskich przedsiębiorców zarządzających supermarketami spożywczymi Intermarché oraz supermarketami typu „dom i ogród” Bricomarché. Obie sieci liczą blisko 380 supermarketów. W Centrali Grupy w podpoznańskim Swadzimiu, w dwóch magazynach logistycznych oraz supermarketach zatrudnionych jest aktualnie około 13,7 tys. osób. Muszkieterowie są obecni w czterech krajach Europy: Polsce, Francji, Belgii, Portugalii.

Magdalena Weiss 1648 Artykuły

Niepoprawna recydywistka - związana z "Handlem" w latach 1999-2005 i ponownie od 2016 r. Tropi najnowsze trendy na rynku FMCG i zmiany w gospodarce. Amatorka kuchni greckiej i bibliotek publicznych. Mieszka kątem u trzech kotów.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }