Stokrotka rozkwita

Należąca do Emperii sieć sklepów Stokrotka otworzyła w czerwcu cztery nowe sklepy: dwa supermarkety Stokrotka i dwa markety Stokrotka Express.

Jednocześnie Emperia poinformowała, że przychody ze sprzedaży towarów za okres styczeń-czerwiec wyniosły 1,3 mld zł i były wyższe od tych osiągniętych w analogicznym okresie ub.r. o 9,9 proc.

W samym czerwcu 2018 r. przychody Stokrotki wyniosły 225 mln zł, czyli o ok. 10,4 proc. więcej niż w czerwcu 2017 r.

W czerwcu 2018 r. pod szyldem sieci ruszyły 4 nowy sklepy: dwa supermarkety i dwa markety Stokrotka
Express. Łączna liczba sklepów Stokrotka na koniec czerwca 2018 r. wyniosła 450. Natomiast łączna
powierzchnia handlowa wyniosła 189,8 tys. mkw. powierzchni.
 
Emperia Holding, właściciel sieci sklepów Stokrotka, od kwietnia 2018 r. przeszła na własność litewskiej Maxima Grupė, która zakupiła w wezwaniu ponad 90 proc. akcji Emperii i ogłosiła przymusowy wykup pozostałych. W efekcie zostanie wycofana z giełdy. Do Maximy należą już działające głównie w południowo-wschodniej Polsce sklepy sieci Aldik. Litweski holding dziala też na Łotwie, w Estonii i w Bułgarii oraz prowadzi sklep internetowy Barbora.

 

Ilona Mrozowska 2795 Artykuły

W „Handlu” od 2005 r. Blisko tematyki przemysłowej i producenckiej. Właścicielka białej kulki, czyli szynszyli o imieniu Tula.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }