Rośnie sprzedaż produktów Harper Hygienics

Harper Hygienics, producent wyrobów higieniczno-kosmetycznych opublikował wstępne wyniki finansowe za I kwartał 2018 r. Przychody wzrosły o ponad połowę.

Od stycznia do marca br., które to miesiące były dla producenta piątym kwartałem roku obrotowego 2017/2018, spółka wypracowała 68,9 mln zł przychodów ze sprzedaży podczas gdy rok wcześniej miała 45,3 mln zł. Oznacza to wzrost o 52 proc. rok do roku. Poprawił się także wynik EBITDA (zysk operacyjny plus amortyzacja), który wyniósł 1,5 mln zł wobec straty na poziomie 2,4 mln zł rok wcześniej. Jednocześnie strata netto zmniejszyła się do 2,9 mln zł podczas gdy rok wcześniej wynosiła 6,2 mln zł, czyli ponad dwa razy więcej.

– Wyniki za okres od stycznia do marca br. są efektem działań podjętych w związku z realizacją zaprezentowanej w kwietniu strategii rozwoju – mówi Rafał Szczepkowski, prezes zarządu Harper Hygienics. – Od początku działań nowego zarządu stawiamy na wzmocnienie sprzedaży – zarówno wejście w nowe, niezagospodarowane dotąd segmenty, jak i ekspansję zagraniczną – oraz optymalizację produkcji. Koncentrujemy się również na poprawie marżowości naszych produktów, renegocjujemy kontrakty i wspieramy pozycję naszych wysokomarżowych marek własnych. Jestem przekonany, że w kolejnych okresach pozytywny efekt naszych optymalizacji będzie coraz bardziej widoczny – dodaje.

W czerwcu br. Harper Hygienics renegocjował umowę kredytu inwestycyjnego. Dzięki nowemu porozumieniu w roku finansowym trwającym od 1 kwietnia 2018 r. do 31 marca 2019 r. Harper Hygienics dokona spłat na łączną kwotę 15,5 mln zł wobec wcześniej planowanych 20 mln zł. Zmienione warunki poprawią płynność finansową przedsiębiorstwa.

Zgodnie z opublikowaną w kwietniu br. strategią rozwoju na lata 2018-2019, spółka zamierza skoncentrować swoje działania na optymalizacjach oraz dalszym rozwoju działalności w celu wzrostu przychodów oraz poprawy marżowości. Główne cele i założenia strategii to stworzenie silnych, wysokomarżowych marek własnych dla wszystkich kategorii produktów; wzmocnienie działalności eksportowej i dalsza ekspansja zagraniczna; optymalizacja kosztów i efektywności produkcji; utrzymanie dwucyfrowej dynamiki wzrostu przychodów ze sprzedaży, znacząca poprawa marż oraz istotne obniżenie poziomu zadłużenia.

Harper Hygienics produkuje patyczki i płatki kosmetyczne oraz nawilżane chusteczki pod markami Cleanic, Kindii, Ola i Sweet Sense oraz markami własnymi sieci, a także Presto - ściereczki nawilżane do czyszczenia różnych powierzchni w domu.

Magdalena Weiss 1527 Artykuły

Niepoprawna recydywistka - związana z "Handlem" w latach 1999-2005 i ponownie od 2016 r. Tropi najnowsze trendy na rynku FMCG i zmiany w gospodarce. Amatorka kuchni greckiej i bibliotek publicznych. Mieszka kątem u trzech kotów.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }