Przy e-zakupach szybki przelew to podstawa

Trzy najchętniej wybierane metody płatności przy zakupach w internecie to: szybki przelew (33 proc. wskazań), przelew tradycyjny (32 proc.) oraz płatność kartą (31 proc.) - wynika z raportu e-Izby "Omnicommerce. Kupuję wygodnie."

Co piąty e-kupujący wskazuje też, że korzysta z opcji płatności kartą przy odbiorze u kuriera, która do niedawna nie była dostępna dla polskich konsumentów. Tak wysoki wynik – 22 proc. wskazań - oznacza, że była to forma płatności niezwykle potrzebna. Wysokie wskaźniki penetracji uzyskały także nowoczesne rozwiązania mobilne typu BLIK (26 proc. wskazań). 
 
- Wyniki niniejszego badania odzwierciedlają zachowania użytkowników serwisu Przelewy24, którzy coraz chętniej, częściej i odważniej sięgają po najnowsze metody płatności w tym oparte o ideę jednego kliknięcia - mówi Jacek Kinecki, dyrektor sprzedaży i marketingu, Przelewy24. - Konsumenci są otwarci na nowinki technologiczne w obszarze e-commerce, więc wdrożenie możliwie najnowocześniejszych usług automatyzujących i usprawniających realizację transakcji to must-have każdego serwisu internetowego. Rynek e-commerce rozwija się bardzo dynamicznie i wymagania klientów - także w zakresie szybkich i wygodnych płatności - stale rosną – dodaje Jacek Kinecki.
 
Wyniki badania pokazują także, że szybkie przelewy swoją popularność zawdzięczają w dużej mierze kobietom, wśród których aż 47 proc. korzysta z tej opcji. Pozostałe metody płatności są tak samo lubiane przez kobiety i mężczyzn - maksymalne różnice w ich wykorzystaniu sięgają 3p.p. Ciekawych wniosków dostarcza analiza grup wiekowych. Okazuje się, że płatność za pobraniem jest zdecydowanie najbardziej popularna wśród konsumentów najmłodszych, w wieku 15-18 lat. Kartą przy składaniu zamówienia najczęściej płacą osoby w wieku 35-44 lata, a szybkie przelewy wykorzystuje najintensywniej grupa 25-44 lata. Inaczej płacą też konsumenci w zależności od miejsca zamieszkania. Szybkie przelewy to zdecydowanie ulubiona metoda mieszkańców największych miast, powyżej 500 tys. mieszkańców (57 proc.). Wysyłka za pobraniem jest natomiast najchętniej wykorzystywana przez  e-konsumentów mieszkających na wsi (61 proc.).
 
Z kolei konsumenci kupujący mobilnie wykorzystują nieco więcej metod płatności i w ich przypadku rośnie zdecydowanie pozycja szybkich przelewów (37 proc.), jak i płatności mobilnych (35 proc.). Warto także zauważyć, że płatność kartą przy zamówieniu lub odbiorze jako regularnie wykorzystywane metody wskazało 
aż 38 proc. m-kupujących. 

Cały raport jest do pobrania na stronie e-Izby. Partnerem merytorycznym raportu jest Visa, zaś Partnerem Przelewy 24.

 

Ilona Mrozowska 2795 Artykuły

W „Handlu” od 2005 r. Blisko tematyki przemysłowej i producenckiej. Właścicielka białej kulki, czyli szynszyli o imieniu Tula.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }