Milka w programie Cocoa Life

To wiodąca w branży inicjatywa zrównoważonej uprawy ziaren kakaowca i wspierania pozyskującej go społeczności farmerów.

Mondelēz International ogłasza, że na terenie Europy, jej najbardziej rozpoznawalna marka czekolady Milka, dołączy do prowadzonego przez firmę programu Cocoa Life.

Decyzja o rozszerzeniu zasięgu programu jest związana z planami organizacji, aby z czasem pozyskiwać kakao wyłącznie w zrównoważony sposób.

Opakowania tabliczek czekolady Milka w całej Europie będą miały nowy wygląd – od sierpnia pojawią się na nich logotypy Cocoa Life.

Mondelēz International planuje, że kolejne produkty czekoladowe z portfolio marki Milka w Europie również dołączą do programu w późniejszym czasie. Tym samym, Milka będzie kolejną marką Mondelēz International, której produkty wytwarzane są z kakao pozyskiwanego w ramach Cocoa Life.

Do programu należą już czekolady Cadbury Dairy Milk w Wielkiej Brytanii i Irlandii, Côte d’Or w Belgii i Francji, Freia i Marabou w krajach Skandynawskich oraz ciasteczka Oreo w całej Europie.

- Jesteśmy niezmiernie dumni, że Milka, będąca naszą największą marką czekolady w Europie, dołącza do programu Cocoa Life. Nasz program odnosi olbrzymie sukcesy, a obecne posunięcie to kolejny duży krok na drodze do pokrycia jego zasięgiem 200 tys. farmerów i miliona ludzi do roku 2022 - mówi Hubert Weber, wiceprezes Mondelēz International i prezes na Europę.

Misją programu Cocoa Life jest stworzenie stabilnego łańcucha dostaw ziaren kakaowca, przy jednoczesnym wprowadzaniu pozytywnych zmian w życiu farmerów oraz zapobieganiu zmianom klimatu w sześciu krajach, z których pozyskiwane jest kakao: Ghanie, Wybrzeżu Kości Słoniowej, Indonezji, Indiach, Dominikanie i Brazylii.

Do końca 2017 r. programem zostało objętych 120 500 farmerów żyjących w 1085 społecznościach. Niezależne badania wykazały, że w Indonezji, w społecznościach objętych programem Cocoa Life, roczny dochód z upraw kakao wzrósł o 37 proc. a farmerzy zaobserwowali wzrost poziomu plonów o 10 proc. Inicjatywa przyczyniła się też do zasadzenia ponad miliona drzew. Co więcej, poprzez program Cocoa Life firma zwiększyła udział kakao pozyskiwanego w sposób zrównoważony do 35 proc., co stanowi wzrost o 14 punktów procentowych w porównaniu do 2016 r.

Program Cocoa Life dąży do stworzenia prosperujących i stabilnych społeczności zajmujących się uprawą kakaowca poprzez objęcie swoim zasięgiem ponad 200 tys. farmerów w sześciu krajach oraz zapewnienie wsparcia ponad milionowi ludzi do 2022 roku. Celem Mondelēz International jest pozyskiwanie wszystkich dostaw kakao w sposób zrównoważony, głównie poprzez program Cocoa Life. Opierający się na współpracy z farmerami, organizacjami pozarządowymi, dostawcami oraz instytucjami rządowymi, program Cocoa Life jest częścią inicjatywy Mondelēz International Impact For Growth, dążącej do rozwoju biznesu w sposób, który umożliwia wprowadzanie pozytywnych zmian na świecie. 

Joanna Hamdan 7153 Artykuły

Z redakcją „Handlu” związana od 1996 r. Na rynku FMCG nie umknie jej żadna nowość produktowa, kampania reklamowa ani akcja promocyjna. Pasjonatka podróży stopem.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }