Pokazywane w serwisie treści mają charakter informacji o produktach dostępnych na rynku a nie ich reklamy w rozumieniu Ustawy o wychowaniu w trzeźwości (Dz. U. 2012 poz. 1356). Oświadczam, że mam ukończone 18 lat i chcę zobaczyć pełną wersję artykułu.
Tak, pokaż artykuł Nie wyrażam zgody

Niepubliczna promocja? Tak, to możliwe

Philip Morris znalazł sposób, jak poradzić sobie z obowiązującą od 1,5 roku ustawą wedle której sprzedawca w sklepie nie może udzielić żadnej informacji na temat ewentualnych dostępnych w sklepie alternatyw dla tradycyjnych papierosów.

Chodzi o zapis w Ustawie z dnia 22 lipca 2016 r. o zmianie ustawy o ochronie zdrowia przed następstwami używania tytoniu i wyrobów tytoniowych, który wszedł w życie 1 stycznia 2017 r., a która zabrania informowania konsumentów w sklepie o możliwości zakupu produktów alternatywnych dla tradycyjnych papierosów. Gdy konsument zapyta np. o e-papierosy sprzedawca może mu podać informację pod warunkiem, że w sklepie i w kolejce nie przebywa żadna inna osoba [szczegóły tutaj].

Chodzi m.in. o e-papierosy, ale też o inne alternatywne produkty,  jak choćby te do podgrzewania tytoniu. Taki wyrób jako pierwszy na polskim rynku (w kwietniu 2017 r.) wprowadził Philip Morris. Mowa o IQOS - urządzeniu elektronicznym, które podgrzewa specjalnie zaprojektowane wkłady tytoniowe [Heets - wyłącznie do użytku z systemem IQOS) do temperatury znacznie niższej od temperatury spalania. Produkt ten, jak informuje Philip Morris, wytwarza średnio 95 proc. mniej szkodliwych substancji - poza nikotyną - niż tradycyjne papierosy.

Teraz w wybranych sklepach na ladzie można znaleźć coś w rodzaju niewielkiego standu z IQOS, a następnie - gdy klient zapyta "co to za produkt?" (przykuwa uwagę) sprzedawca wręcza ulotkę, z której konsument dowiaduje się, że może wypożyczyć IQOS bezpłatnie. Jak to zrobić? Bardzo prosto, informuje producent. Najpierw trzeba wejść na dedykowaną stronę internetową, następnie podać swoje dane kontaktowe oraz podać wpisany na ulotce kod. Klient otrzymuje wówczas sms-a z linkiem, potwierdza swoje dane klikając w niego i wówczas kontaktuje się z nim "ekspert", który - jak udało nam się dowiedzieć - może nawet dostarczyć IQOS do domu klienta. Wyjaśni także jak korzystać z tego produktu, doradzi gdzie go kupić, itp.

- Przy zakupie pierwszego urządzenia otrzymasz 5 paczek Heets [wkłady tytoniowe - przyp. red.] w prezencie - czytamy w ulotce.

Jak informuje sam producent w ulotce bezpłatne wypożyczenie systemu IQOS jest "niepublicznym programem promocyjnym przeznaczonym wyłącznie dla osób pełnoletnich".

Phillip Morris jest czołowym producentem wyrobów tytoniowych w kraju i na świecie. W jego portfolio są takie marki jak Marlboro i L&M. W ostatnim czasie firma ogłosiła jednak nową strategię: chce budować swoją przyszłość na bazie produktów wolnych od dymu tytoniowego, które zdaniem PMI są doskonałą alternatywą dla tradycyjnych papierosów. - Wizją PMI jest, aby te właśnie produkty w przyszłości zastąpiły papierosy - przekonuje producent.

 

 

Ilona Mrozowska 3258 Artykuły

W „Handlu” od 2005 r. Blisko tematyki przemysłowej i producenckiej. Właścicielka białej kulki, czyli szynszyli o imieniu Tula.

Komentarze

  • odpowiedz

    Czy ktoś wie, na jakiej zasadzie cały czas są promocje na IQOS? Ustawa jednoznacznie stanowi, że zakazana jest promocja, a więc: c) organizowanie premiowanej sprzedaży wyrobów tytoniowych, papierosów elektronicznych, pojemników zapasowych lub rekwizytów tytoniowych lub konkursów opartych na ich zakupie oraz innych form publicznego zachęcania do ich nabywania lub używania, bez względu na formę dotarcia do adresata, d) oferowanie wyrobów tytoniowych konsumentom po obniżonej cenie w stosunku do ceny wydrukowanej na opakowaniu jednostkowym;

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }