Lody: tak dobrze nie było od lat

Producenci prognozują, że jeżeli pogoda się utrzyma, sprzedaż lodów w sezonie 2018 pobije wszelkie rekordy.

Dla 63 proc. Polaków lody przede wszystkim kojarzą się z latem i wakacjami - wynika z badania Instytutu Kantar Public przeprowadzonego na zlecenie marki Bracia Koral.

Dla branży lodowej tegoroczny sezon zaczął się bardzo wcześnie i bardzo optymistycznie, a majówka pobiła zeszłoroczny rekord sprzedaży o 100 proc.

Tak dobrej, słonecznej pogody nie było już dawno, dlatego producenci lodów zacierają ręce i prognozują, że jeżeli pogoda się utrzyma, sprzedaż lodów w sezonie 2018 pobije wszelkie rekordy.

Polacy zjadają ok. 4 litrów lodów „na głowę”, co w porównaniu do USA (20 litrów), czy Szwecji około 12 litrów, jest średnim wynikiem, ale należy pamiętać, że w Polsce sezon na lody to przede wszystkim lato i wakacje. Dlatego przez te kilka miesięcy jemy zapewne więcej niż najwięksi rekordziści.

Badanie Kantar Public na zlecenie marki Bracia Koral pokazało, że lody to dla 63 proc. Polaków bezpośrednie skojarzenie z latem i wakacjami. W dalszej kolejności, prawie jednej trzeciej ankietowanych lody kojarzą się z dzieciństwem (29 proc.). Z kolei niemal jedna piąta odpowiadała, że ich pierwsze skojarzenie z tym zimnym deserem to beztroska. Wśród odpowiedzi respondentów pojawiały się także skojarzenia związane np. z ochłodzeniem – dla 30 proc. ankietowanych najważniejsze jest, aby lody były zimne.

- Z naszych badań wynika, że aż 51 proc. Polaków wybiera lody, które smakiem kojarzą się im właśnie z czasami dziecinnej beztroski - mówi Piotr Gąsiorowski, dyrektor marketingu PPL Koral. - Jedynie 19 proc. wybiera smaki nietypowe. Odpowiedzią na te potrzeby jest linia Smaki Dzieciństwa. To nasz tegoroczny hit i cieszymy się, że badania to potwierdzają – stwierdza Piotr Gąsiorowski. 

Jak pokazują badania ulubionym smakiem lodów, który wybierają Polacy jest śmietankowy – wskazało na niego 37 proc. badanych. Jedna piąta lubi lody owocowe a podobny odsetek – 19 proc. czekoladowe.

Badanie wykonane przez instytut Kantar Public na zlecenie marki Bracia Koral w czerwcu 2018 r. na próbie 1001 Polaków w wieku 15 lat i więcej, metodą wywiadów telefonicznych CATI.

Joanna Hamdan 7485 Artykuły

Z redakcją „Handlu” związana od 1996 r. Na rynku FMCG nie umknie jej żadna nowość produktowa, kampania reklamowa ani akcja promocyjna. Pasjonatka podróży stopem.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }