Krajowy finał World Class 2018 rozstrzygnięty

Na zawody w Berlinie wyjedzie barman z Warszawy.

17 czerwca międzynarodowe jury z udziałem największych sław barmańskich na świecie, wyłoniło zwycięzcę czwartej, polskiej edycji konkursu World Class Poland.

Spośród najlepszych barmanów z całej Polski, statuetkę zdobył Marcin Kruk, z warszawskiego koktajlbaru Kita Koguta. Dzięki temu wywalczył tytuł polskiego Barmana Roku i bilet na globalne zawody w Berlinie, gdzie zmierzy się z 60 najlepszymi barmanami z całego świata.

Na podium z drugim wynikiem uplasował się Bart Miedeksza ze Szczecina (17 Schodów), a miejsce 3. zajął Maciej Mazur z Krakowa (Z ust do ust).

Kwalifikacje do tegorocznej edycji konkursu ruszyły jesienią 2017 roku. Po cyklu szkoleń, w których udział wzięło setki barmanów oraz kwalifikacjach, w kwietniu br. organizator wyłonił półfinałową 30-kę. Do ostatecznej, finałowej rozgrywki stanęło 12 osób. Barmana Roku World Class Poland 2018 wybrało czterech międzynarodowych sędziów, w tym m.in. globalni zwycięzcy World Class Competion z 2010 i 2013 roku: Erik Lorincz (reprezentant Wielkiej Brytanii) i David Rios (Hiszpania).

Marcin Kruk będzie czwartym w historii reprezentantem Polski w globalnych zawodach World Class Competition. Wcześniej z tytułem Barmana Roku w międzynarodowym konkursie udział wzięli: Janusz Lemiesz (zwycięzca World Class Poland 2017), Paweł Rodaszyński (2016) i Mateusz Szuchnik (2015).

World Class to globalny program szkoleniowy, który rozwija profesję barmana oraz odkrywa i promuje barmańskie talenty. Od 2009 r. już ponad 300 000 barmanów na całym świecie mogło skorzystać z wiedzy i inspiracji w dziedzinie sztuki koktajlowej.

Co roku reprezentanci kilkudziesięciu krajów rywalizują w najtrudniejszych, barmańskich konkurencjach. Do tej pory finał zawitał do Londynu, Aten, Delhi, Rio de Janeiro, Kapsztadu, Miami i Meksyku. Odbywał się też na pokładzie luksusowego liniowca, pływającego po Morzu Śródziemnym.

Wczesną jesienią br. jubileuszowy, dziesiąty finał World Class odbędzie się w Berlinie.

Joanna Hamdan 7470 Artykuły

Z redakcją „Handlu” związana od 1996 r. Na rynku FMCG nie umknie jej żadna nowość produktowa, kampania reklamowa ani akcja promocyjna. Pasjonatka podróży stopem.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }