eBay z nową stroną główną na urządzenia mobilne

Jak wynika z danych eBay, ruch na platformie z wykorzystaniem urządzeń mobilnych w porównaniu do ubiegłego roku wzrósł aż o 30 proc.

Wprowadzenie nowej strony głównej to efekt dynamicznych zmian zachodzących wśród zachowań zakupowych konsumentów.

Obecnie aż 62 proc. wszystkich transakcji na eBay dokonywanych jest na urządzeniach mobilnych, a liczba aukcji tworzonych za ich wykorzystaniem sięga 13,7 mln tygodniowo.

W Polsce trend ten coraz bardziej przybiera na sile – już co czwarta transakcja finalizowana jest z urządzeń przenośnych, a ich użycie wzrosło o 30 proc. r/r. Mimo że wzrost jest bardzo dynamiczny, różnica jest widoczna w porównaniu z Azją, gdzie zgodnie z badaniami Global Web Index w 2017 r. ponad 60 proc. osób robi zakupy przez telefon. Polscy kupujący na eBay nie odstają jednak od średniej unijnej, która w 2017 r. według badań Global Web Index wyniosła ok. 30 proc.

– Zainteresowanie zakupami przez urządzenia mobilne w Polsce rośnie bardzo dynamicznie, co pokazuje również ogromny potencjał tego rynku - mówi Małgorzata Gliszczyńska, dyrektor zarządzająca na Polskę i Europę Centralną w eBay. - Chcemy w jak największym stopniu ułatwić klientom z Polski dostęp do ponad miliarda różnorodnych produktów z całego świata. Dlatego też inwestujemy w nowoczesną stronę główną opartą o rozwiązania z zakresu sztucznej inteligencji i personalizacji zakupów – tłumaczy Małgorzata Gliszczyńska.

Od 21 czerwca klienci eBay mogą korzystać z mobilnej wersji platformy aukcyjnej wyposażonej w interfejs oraz rozwiązania z zakresu personalizacji zakupów. Wprowadzone funkcjonalności zostały oparte o uczenie maszynowe oraz sztuczną inteligencję, co pozwala na dostosowanie oferty produktów do przyzwyczajeń zakupowych konsumenta. Jednym z tych rozwiązań jest możliwość własnoręcznego spersonalizowania swoich preferencji przez użytkownika platformy. Dodatkowo, aby ułatwić klientom proces wyszukiwania ofert, mobilny interfejs wyróżnia podział sugerowanych produktów na typy i ogólne kategorie. Dzięki nim użytkownik może szybciej i sprawniej dotrzeć do poszukiwanego artykułu.

 

Ilona Mrozowska 2636 Artykuły

W „Handlu” od 2005 r. Blisko tematyki przemysłowej i producenckiej. Właścicielka białej kulki, czyli szynszyli o imieniu Tula.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }