Makro utworzyło koncepty handlowe dla małych sklepów

"Chwytaj w biegu" - oto parasolowa nazwa kącików handlowych stworzonych przez Makro Cash&Carry Polska i dedykowanych sklepom z tzw. handlu tradycyjnego, w tym placówkom Odido.

Zaprezentowane 20 czerwca koncepty handlowe obejmują kącik kawowy, ofertę produktów food-to-go i część gastronomiczną m.in. z hot dogami. Dedykowane strefy powstały też dla działu z winami – pod marką Winostrefa – oraz kącik owocowo-warzywny.

I tak w ramach kąciku kawowego detalista będzie mógł kupić lub leasingować ekspres do kawy, regał oraz asortyment, czyli produkty pod marką własną Makro - Rioba. Cena ekspresu mogącego zrobić do 100 kaw dziennie wynosi 3,7 tys. zł netto, dedykowany regał o wymiarach 210/90/60 cm kosztuje netto 2,6 tys. zł. Koszty te pokrywa detalista, Makro zaoferuje mu w zamian za to pakiet wizualizacji, startowy (asortyment o wartości 200 zł) oraz rabaty na produkty do konceptu. Według Makro szacowana marża sklepu na tych produktach może wynieść nawet 46 proc. a sugerowane ceny sprzedaży wynoszą od 1,99 zł za herbatę do 2,49 zł za pięć rodzajów kaw.

Z kolei do strefy bistro Makro poleca sprzęt w cenie 1,6 tys. zł netto (gwarancja 12 miesięcy) oraz parówki, kiełbaski i sosy marki Makro Chef. Tu również detaliści mogą liczyć na pakiet wizualizacji i startowy o wartości 200 zł. W przypadku tego kącika realna marża sklepu może wynieść 21 proc., przy sugerowanej cenie 2,99 zł np. za hot-doga.

Kolejny koncept – tzw. food-to-go – składa się z regału chłodzącego za 5 tys. zł netto (zakup lub leasing) oraz zakupu do niego produktów dostępnych w halach Makro lub bezpośrednio od polecanych lokalnych dostawców. W przypadku tego kącika marża detalisty wynosi 35 proc.

Makro oferuje również pomoc w organizacji działu z winami. Koncept opiera się w 70 proc. na markach własnych Makro oraz na dedykowanym regale. Skorzystało z niego już 1500 sklepów, w tym 500 Odido.

I ostatni kącik – owocowo-warzywny – ma podkreślać świeżość i jakość produktów w sklepie, stąd spora w nim liczba ziół doniczkowych i ciętych, dostępnych oczywiście w Makro.

Jak podkreślają przedstawiciele firmy działania te mają pomóc detalistom trafić w gusta nowoczesnego klienta, wygenerować wyższe marże i podnieść wartość koszyka zakupowego. Nie są jednak adresowane do każdego sklepu – tu konieczna jest weryfikacja potencjału sprzedażowego poszczególnych kącików.

Ideą konceptów jest jednak elastyczność i dopasowanie ich do konkretnej lokalizacji, stąd możliwość np. zakupu samego ekspresu do kasy plus akcesoriów (bez szafki), podobnie jak win czy artykułów świeżych gotowych do spożycia, które można wyeksponować na będących już w sklepie meblach.

Makro jest operatorem 2143 sklepów Odido, których łączna powierzchnia sprzedaży wynosi 150 tys. mkw. Klienci dokonują w nich 630 tys. transakcji dziennie za kwotę 7,5 mln zł. Detaliści zrzeszeni w Odido zyskują preferencyjne stawki przy wykorzystaniu kącików handlowych, które jednak mają szansę zaistnieć w większości sklepów zaopatrujących się w Makro.

Katarzyna Pierzchała 2170 Artykuły

W „Handlu” od 2004 r. Europę przemierza dla przyjemności, Polskę w poszukiwaniu sklepów wartych uwagi. Zgłębia handel od podszewki. Puzzlomaniaczka.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }