InPost zainwestuje 250 mln zł

Liczbą 4,5 tys. paczkomatów chce zamknąć ten rok prezes InPostu. Oznacza to, że stanie ponad 1 tysiąc nowych paczkomatów, głównie w mniejszych miejscowościach. Inwestycje pochłoną 250 mln zł.

Na zdjęciu: Rafał Brzoska, założyciel i prezes zarządu Grupy Integer.pl

Sieć paczkomatów InPostu rośnie w imponującym tempie. - Co tydzień stawiamy 60 nowych, z czego połowa zlokalizowana jest w małych miejscowościach, chętnie przy sklepach – przyznaje Rafał Brzoska, założyciel i prezes zarządu Grupy Integer.pl, właściciela marki InPost. - Tam jest ogromny potencjał rozwoju e-commerce. Świat nie znosi próżni, więc my teraz tę lukę zapełniamy – wyjaśnia.

Na potwierdzenie zapotrzebowania na paczkomaty w mniejszych miejscowościach podaje, że nie ma tygodnia, żeby nie dostawali próśb z miejscowości w całej Polsce o postawienie nowego lub kolejnego paczkomatu. Szacuje on, że rynek e-commerce będzie rósł w mniejszych miejscowościach szybciej niż obecna średnia krajowa, czyli 18 proc. rocznie.

Według prezesa Brzoska już 50 proc. klientów polskiego e-handlu wskazuje paczkomaty InPostu jako formę dostawy motywującą do zakupów on line, podczas gdy jeszcze dwa lata temu było to 41 proc. osób. Co więcej, tylko od stycznia do maja br. firma dostarczyła 30 mln przesyłek, czyli 42,2 proc. więcej rok do roku - paczkomaty zanotowały 41,2 proc. wzrost, a usługi kurierskie InPost o 43,4 proc. - Wzrosty te zachęcają nas do dalszych inwestycji – przyznaje twórca InPostu.

Ujawnia, że tylko w tym roku jego firma – dzięki wsparciu funduszu Advent International, do którego należy – zamierza zainwestować w naszym kraju 250 mln zł. Środki te pójdą właśnie na rozwój infrastruktury paczkomatów, a także na technologiczne wyposażenie kurierów (tablety, skanery, urządzenia GPS), automatyzację sortowni czy bramki wolumetryczne. Plany rozwoju InPostu obejmują także dalszy rozwój sieci logistycznej, rozwój sieci kurierskiej a także inwestycje w narzędzia informatyczne do optymalizacji rejonów kurierskich.

Prezes Brzoska dodaje, że paczkomaty na stałe zdeklasowały już dostawy pocztą. Powołuje się na raport Gemiusa „E-commerce w Polsce w 2017 r.”, według którego paczkomaty InPostu są drugą, po dostawach kurierem, najbardziej popularną formą dostaw zakupów w sieci. W 2017 r. wybierany był przez 22 proc. klientów, podczas gdy w 2015 r. było to 11 proc. Dla porównania: dostawy pocztą w 2015 r. wybierało 21 proc., a w 2017 r. już tylko 13 proc. kupujących w sieci.

W 2017 r. InPost dostarczył 60 mln paczek. Zanotował 51 proc. wzrost wolumenu przesyłek do paczkomatów (r/r) oraz 55 proc. wzrost wolumenu przesyłek kurierskich i minipaczek InPost. W szczycie świątecznym dostarczył 10 mln paczek.

Katarzyna Pierzchała 2024 Artykuły

W „Handlu” od 2004 r. Europę przemierza dla przyjemności, Polskę w poszukiwaniu sklepów wartych uwagi. Zgłębia handel od podszewki. Puzzlomaniaczka.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }