Ponad milion złotych na inicjatywy od Tesco

Znamy zwycięzców IV edycji programu społecznego "Decydujesz, pomagamy"

Tesco wraz z Fundacją Tesco wesprą aktywnych mieszkańców kraju grantami o łącznej sumie 1 125 000 zł.

Tym samym w Polsce zrealizowanych zostanie 375 inicjatyw społecznych, wpływających na poprawę kondycji najbliższego otoczenia.

Program "Decydujesz, pomagamy" od 2016 r. wspiera aktywnych mieszkańców w ich działaniach na rzecz lokalnej społeczności.

Na potrzeby programu mapa Polski została podzielona na 125 mikroregionów, skupionych wokół kilku sąsiadujących ze sobą sklepów Tesco. W pierwszej fazie organizacje społeczne i aktywni mieszkańcy zgłaszają swoje inicjatywy poprzez internetową platformę. Kolejno, komisja ocenia projekty pod kątem przygotowania merytorycznego, potencjału powodzenia i wniesienia trwałych zmian w otoczeniu. Wybrane przez komisję projekty poddawane są głosowaniu klientów Tesco. Ci, w otwartym głosowaniu wybierają – ich zdaniem – najlepsze i najpotrzebniejsze inicjatywy dla ich regionu.

- Z edycji na edycję coraz więcej mieszkańców chce angażować się w działania na rzecz swojego otoczenia. Tym razem do programu zgłosiło się ponad 800 organizacji. Klienci Tesco oddali łącznie ponad 6 milionów głosów na projekty z całej Polski. Z dumą patrzymy na to, jak społeczność skupiona wokół programu się rozrasta. Mamy poczucie, że działamy w najlepszy z możliwych sposobów – słuchamy społeczników – rzeczników regionów
i odpowiadamy na ich potrzeby – mówi Katarzyna Michalska-Miszczyk, prezes Fundacji Tesco.

W IV edycji wprowadzone zostały zmiany. Tym razem Tesco wraz z Fundacją Tesco zapewniło finansowanie nie jednej, a trzem inicjatywom w każdym ze 125 mikroregionów w Polsce. W każdym z regionów przyznane zostały granty w wysokości 5 000, 3 000 i 1 000 zł.

Od 2016 r. odbyły się cztery edycje programu "Decydujesz, pomagamy". W ciągu dwóch lat Tesco wraz z Fundacją Tesco wsparło 815 projektów społecznych, które w otwartym głosowaniu wybrali klienci sklepów. Łącznie do aktywnych mieszkańców trafiło 3 325 000 zł na realizację lokalnych inicjatyw na rzecz najbliższego otoczenia.

Jesienią tego roku odbędzie się kolejna – już V edycja programu.

Joanna Hamdan 7499 Artykuły

Z redakcją „Handlu” związana od 1996 r. Na rynku FMCG nie umknie jej żadna nowość produktowa, kampania reklamowa ani akcja promocyjna. Pasjonatka podróży stopem.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }