Aldi w stronę ekologii

Grupa Aldi Nord, do której należy też polska sieć sklepów Aldi zobowiązała się, że do końca 2020 roku wszystkie produkty drewniane lub drewnopochodne, oferowane w sieci pochodzić będą z certyfikowanych źródeł lub recyklingu.

Nowa polityka ma przyczynić się do ochrony lasów i zapobiegać ich wycinaniu. Ważny aspekt stanowi przeciwdziałanie nielegalnemu wycinaniu lasów i ochrona lasów, zwłaszcza tych wyjątkowo cennych przyrodniczo.

Już dziś w asortymencie sieci sklepów Aldi znajduje się duża ilość certyfikowanych produktów i opakowań wykonanych z drewna, ale celem wprowadzonych przez sieć regulacji jest całkowite przejście na materiały certyfikowane lub pochodzące z recyklingu. W praktyce oznacza to rezygnację z artykułów, których produkcja negatywnie oddziałuje na środowisko. Dotyczy to również produktów, przy barwieniu których wykorzystuje się farby drukarskie, bazujące na olejach mineralnych, bądź takich, przy wybielaniu których wykorzystywane są związki chloru.

Aldi zapewnia, że w jego strategii znaczącą rolę odgrywa zrównoważone i oszczędne wykorzystywanie surowców naturalnych.

- Zgodnie z nową polityką zakupową od 2021 roku będziemy oferować wyłącznie takie produkty marki własnej wykonane z drewna lub drewnopochodne, których surowce pochodzą z certyfikowanych źródeł i/lub recyklingu.  Niezależnie czy będą to chusteczki higieniczne, meble czy książki. Dotyczy to również wszystkich opakowań, zarówno jednostkowych, zbiorczych jak i transportowych. – komentuje Justyna Radwańska, specjalista ds. odpowiedzialności przedsiębiorstwa w Aldi Polska.

O środowisko firma zadba również wewnątrz przedsiębiorstwa za pomocą regulacji dotyczących zakupu materiałów biurowych i środków roboczych używanych przez pracowników Aldi, jak np. papier do ksero i drukarki, notatniki, artykuły higieniczne, meble biurowe.

- Odpowiedzialność za ekosystem zaczyna się na samym początku łańcucha dostaw.  Wymaga więc zobowiązania Aldi, jak i ścisłej współpracy z naszymi dostawcami – podsumowuje Justyna Radwańska.

 

Magdalena Weiss 1377 Artykuły

Niepoprawna recydywistka - związana z "Handlem" w latach 1999-2005 i ponownie od 2016 r. Tropi najnowsze trendy na rynku FMCG i zmiany w gospodarce. Amatorka kuchni greckiej i bibliotek publicznych. Mieszka kątem u trzech kotów.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }