Nowe produkty "Jakość z Natury Carrefour"

Carrefour realizując strategię transformacji żywieniowej wzbogaca linię "Jakość z Natury Carrefour" o cztery nowe produkty: pomidory, ogórki, buraki i ser pleśniowy. Pochodzą one z czystych ekologicznie terenów i charakteryzują się pełną identyfikowalnością "od pola do talerza".

Na zdjęciu: dostawca buraków do sieci Carrefour - przedstawiciel Polfarm z Chwaszczyna

Jednym ze strategicznych celów Carrefour Polska jest upowszechnienie produktów wysokiej jakości i zwiększenie asortymentu dostępnego w sklepach sieci. Zdaniem operatora polscy klienci coraz częściej poszukują produktów, do których mają zaufanie.

Dlatego Carrefour podkreśla, że wszystkie artykuły przed oznaczeniem ich znakiem „Jakość z Natury Carrefour” przechodzą wiele testów jakościowych i regularnych kontroli przeprowadzanych przez niezależne laboratoria, dzięki czemu konsumenci mają gwarancję najwyższej jakości.

Produkty z tej gamy powstają bez sztucznych konserwantów i z pełnym poszanowaniem otaczającej przyrody, są również wolne od surowców modyfikowanych genetycznie (GMO). Ponadto dostawcy współpracujący z Carrefour przy produkcji „Jakość z Natury Carrefour” troszczą się o środowisko naturalne i dobrostan zwierząt.

Wśród czterech nowości dostępnych w sklepach Carrefour Polska znalazły się: buraki, ogórki gruntowe, pomidory cherry oraz ser pleśniowy niebieski. Będą dostępne na przełomie czerwca i lipca br. w większości hipermarketów Carrefour oraz w wybranych supermarketach. Ich producentami są zarówno dotychczasowi partnerzy, którzy rozbudowali swoją ofertę, jak i nowi dostawcy, wyselekcjonowani przez Carrefour w ramach strategii poszukiwania i wspierania polskich rolników.

- Gama „Jakość z Natury” to ważny element promocji zdrowych i świeżych produktów o najwyższej jakości w Carrefour. Dzięki współpracy z polskimi i starannie wybranymi dostawcami możemy zapewnić klientowi produkt najwyższej jakości, a także wspólnie zadbać o środowisko naturalne – mówi Anna Kurnatowska, dyrektor działu handlowego produktów świeżych w Carrefour Polska. – Starannie budujemy relacje z rolnikami, a dzięki stałej współpracy z nami kolejni dostawcy mieli możliwość rozwoju swojego przedsiębiorstwa poprzez produkcję nowych gam dostarczanych do Carrefour. Obecnie posiadamy już 23 produkty, pochodzące od ponad 50 producentów – wylicza.

I tak dostawcą buraków jest dotychczasowy partner Carrefour Polska – firma Polfarm z Chwaszczyna. Buraki powstają w gospodarstwie zlokalizowanym w otulinie Nadmorskiego Parku Krajobrazowego, co gwarantuje czyste pochodzenie warzyw. Są myte w ozonowanej wodzie bez substancji chemicznych, dzięki czemu zachowują naturalny smak i aromat.

Ogórki gruntowe również pochodzą od stałego dostawcy produktów „Jakość z Natury Carrefour” – Ireneusza Klocha z miejscowości Całowanie, który w 2016 r. rozpoczął dostawy pomidorów malinowych. Uprawa prowadzona jest w gruncie pod osłonami, żeby ograniczyć do minimum potrzebę stosowania środków ochrony roślin. Aromat i smak ogórków jest zapewniony dzięki starannie wyselekcjonowanej odmianie.

Nowy partner Carrefour, Michał Milczarski z Kostrzyna, dostarcza pomidory malinowe odmiany Bawole Serce i Monterosa oraz pomidory cherry „Jakość z Natury Carrefour”. Wybór tych konkretnych odmian pomidorów został dokonany na podstawie testów upraw oraz smaku i soczystości. Pomidory cherry pochodzące od Michała Milczarskiego odznaczają się słodkim smakiem i wysoką zawartością cukru.

Ostatnia nowość to ser pleśniowy niebieski, który jest przygotowywany przez nowego dostawcę: Spółdzielnię Mleczarską KaMos z Kamiennej Góry. Zakład, w którym wytwarzany jest ser pleśniowy, znajduje się na terenie Sudetów, należących do obszaru Natura 2000, a sam ser powstaje według tradycyjnej receptury, niezmiennej od prawie 50 lat. Produkt posiada certyfikat „Jakość Tradycja”. Carrefour kontroluje cały proces jego powstawania, począwszy od hodowli i żywienia krów, po transport i metody produkcji. Sery podczas wytwarzania są ręcznie nacierane solą oraz ręcznie wykrajane z parafiny, w której dojrzewają przez minimum 5 tygodni, co zapewnia im niepowtarzalny smak.

Działania te wpisują się w program „Transformacja żywieniowa Carrefour Polska”, który jest realizowany w oparciu o takie zobowiązania jak: wdrożenie planu rolnictwa ekologicznego w Polsce od 2018 r., demokratyzację żywności bio, promocję produktów lokalnych i regionalnych, długofalowe wsparcie dla rolników w procesie przekształceń na rolnictwo ekologiczne oraz mobilizację Fundacji Carrefour w zakresie finansowania takich projektów.

Transformacja żywieniowa jest jednym ze strategicznych celów Carrefour Polska. Pierwszym krokiem w jej realizacji było podpisanie przez sieć tak zwanych kontraktów farmerskich z siedmioma polskimi dostawcami na kilkanaście produktów, które będą produkowane specjalnie dla sklepów i klientów Carrefour. Operator zagwarantuje także codzienne dostawy produktów świeżych do wszystkich swoich hiper- i supermarketów.

W ramach przyjętej strategii do sklepów Carrefour w Polsce zostaną wprowadzone również certyfikowane produkty bio od polskich producentów – w kwietniu tego roku została podpisana umowa z pierwszym takim dostawcą. Jednocześnie w sklepach sieci pojawił się w sprzedaży przygotowywany na miejscu chleb bio oraz nowe produkty marki Carrefour Bio. Kontynuowany jest również rozwój gamy „Jakość z Natury Carrefour” oraz znakowanie SENS-em produktów marki własnej. Carrefour uprości również skład produktów marki własnej, dążąc do ograniczenia lub wyeliminowania zbędnych dodatków i substancji. Strategię transformacji żywieniowej uzupełniają dodatkowo działania edukacyjne dla klientów i dostawców, a także popularyzacja aktywności fizycznej poprzez udział w najważniejszych imprezach sportowych w kraju.

Carrefour Polska to omnikanałowa sieć handlowa, pod szyldem której działa w Polsce prawie 900 sklepów w 5 formatach: hipermarketów, supermarketów, sklepów osiedlowych i specjalistycznych oraz sklepu internetowego. Carrefour jest w Polsce również właścicielem sieci 20 centrów handlowych o łącznej powierzchni ponad 230 tys. GLA oraz sieci ponad 40 stacji paliw.

 

Katarzyna Pierzchała 2024 Artykuły

W „Handlu” od 2004 r. Europę przemierza dla przyjemności, Polskę w poszukiwaniu sklepów wartych uwagi. Zgłębia handel od podszewki. Puzzlomaniaczka.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }