Lidl wciąż wydaje najwięcej na reklamę

Branża handlowa przeznaczyła w maju na reklamy 368,2 mln zł, czyli tyle samo ile miesiąc wcześniej.

Według danych IMM z monitoringu reklam w mediach tradycyjnych nadal największy budżet na promocję przeznacza branża handlowa, której wydatki w maju wyniosły 39 proc. wydatków spośród wszystkich przeanalizowanych branż.

Nadal największe wydatki w przeanalizowanych branżach pochłaniane są przez reklamy telewizyjne. W branży handlowej reklamodawcy chętnie korzystają też z promocji w radio (45 proc. wydatków).

Liderem wydatków reklamowych pozostaje Lidl, który w maju zainwestował w promocję ponad 60 mln zł. Na kolejnych miejscach znalazły się sklepy Media Expert, Euro RTV AGD, Kaufland oraz Media Markt.

Wśród kategorii reklamowanych produktów – oprócz stale obecnych na wysokich miejscach dyskontów (27 proc.) i sklepów z elektroniką (26 proc.) – pojawiły się także hipermarkety (10 proc.) oraz sklepy meblowe (8 proc.).

Raport został opracowany na podstawie danych z monitoringu reklam admonit IMM, obejmuje  okres 1-31 maja 2018 r. Badaniem objęte zostały reklamy opublikowane w prasie oraz wyemitowane w radio i telewizji. Wydatki prezentowane w raporcie podawane są według oficjalnych cenników netto poszczególnych mediów.

Ilona Mrozowska 2735 Artykuły

W „Handlu” od 2005 r. Blisko tematyki przemysłowej i producenckiej. Właścicielka białej kulki, czyli szynszyli o imieniu Tula.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }