Hoop zrobił porządki w portfolio

- Ten rok jest dla nas szczególny, wszystkie kluczowe marki w portfolio - Hoop, Paola i Arctic+ przeszły kluczowy redesign - mówi w rozmowie z handelextra.pl Justyna Dąbrowska, specjalista ds. PR, Hoop Polska.

Zdjęcie: Na podstawie umowy zawartej z Nestlé, dotyczącej wyłącznej licencji w zakresie dystrybucji napojów marki Nestea, Hoop rozpoczął wprowadzenie do sklepów produktów pod marką Nestea od pierwszego stycznia 2018 r.

Na pytania handelextra.pl odpowiada Justyna Dąbrowska, specjalista ds. PR, Hoop Polska.

Czy dystrybucja przejętej niedawno przez Hoop marki Nestea jest już w 100 proc. zbudowana i osiągnęła satysfakcjonujący firmę poziom?

Budowa szerokiej dostępności to jedna z kluczowych czynności dla każdej marki na rynku, w tym również Nestea. Nasza firma przejęła dystrybucję produktów maki Nestea z początkiem 2018 r. i od tego czasu jest to dla nas jeden z priorytetów. Dzięki temu dostępność napojów herbacianych Nestea w nowym opakowaniu i z nową recepturą rośnie z każdym miesiącem zarówno w handlu tradycyjnym jak i nowoczesnym, gdzie jesteśmy obecni m. in. w takich sieciach jak Carrefour, Auchan, E.Leclerc, Kaufland, itp.

Nestea dostępne jest w dwóch wariantach opakowań oraz czterech smakach. Czy już wiadomo, który smak i wielkość opakowania szczególnie upodobali sobie Polacy?

Najlepiej sprzedające się warianty to smak czarnej herbaty w połączeniu z cytryną lub brzoskwinią, na które przypada znaczna część udziałów. Jednak na uwagę zasługuje fakt, iż coraz chętniej konsumenci sięgają po napoje herbaciane z ekstraktem zielonej herbaty, dzięki czemu segment ten dynamicznie rośnie. Ulubione smaki to m.in. klasyczna zielona herbata i o smaku limonkowo-miętowym, dlatego znalazły się one portfolio Nestea. Wszystkie produkty marki Nestea oferowane są w dwóch najpopularniejszych formatach opakowaniowych na rynku tj. dużym 1,25-1,5 l oraz mniejszym 0,5 l.

Jakie działania marketingowe Hoop planuje dla marki Nestea w tym sezonie?

Przede wszystkim nadal zamierzamy budować dostępność napojów herbacianych Nestea oraz świadomość marki Nestea wśród konsumentów kategorii. Będziemy to robić poprzez działania reklamowo-promocyjne, których celem jest zakomunikowanie korzyści produktowych takich jak nowa butelka, nowa szata graficzna opakowań czy prostsza receptura z ekstraktem herbaty z regionu Nilgiri w Indiach.

Ile wart jest segment herbat mrożonych w naszym kraju i jakie ma perspektywy rozwoju?

Według raportu firmy doradczej KPMG „Rynek napojów bezalkoholowych w Polsce” z września 2016 r. wielkość rynku herbaty mrożonej w Polsce wynosi ok. 1,12 mld zł i rośnie w tempie ok. 3 proc. rocznie. Rynek rośnie jako konsekwencja trendów konsumenckich związanych ze zdrowym i nowoczesnym stylem życia, którzy postrzegają tą kategorię jako zdrową alternatywę dla kolorowych napojów gazowanych, niegazowanych i soków. Dodatkowo procent polskich konsumentów, który regularnie pije herbatę mrożoną m. in. raz w tygodniu wynosi zaledwie 19 proc.

Co z pozostałymi markami napojowymi w portfolio firmy? Jak się rozwijają?

Ten rok jest dla nas szczególny, ponieważ wszystkie kluczowe marki, a więc Hoop, Paola i Arctic+, przeszły redesign. Hoop Cola zyskała nową, udoskonaloną recepturę z naturalną kofeiną oraz nowości w portfolio – Hoop Colę Zero bez dodatku szkodliwego aspartamu i Hoop Colę Green. Paola zaproponowała konsumentom nowe, letnie smaki, inspirowane owocami szczególnie lubianymi – czerwoną i czarną porzeczką. Mocno wspieramy także Arctic+, zarówno poprzez rozbudowę portfolio, jak i kampanię promocyjną. W ofercie marki pojawiły się nowości – Arctic+ Fizzy o smaku Jagoda&Marakuja oraz Arctic+ Elements Gruszka z Melisą. Każda z marek otrzymuje wsparcie dedykowane jej aktualnym potrzebom.

Jakie inne plany ma firma na najbliższego miesiące? 

Obecnie skupiamy się na realizacji rozpoczętych działań i wykorzystaniu potencjału, jaki niesie tegoroczny sezon, zwłaszcza w kontekście sprzyjających warunków pogodowych.

 

Ilona Mrozowska 2636 Artykuły

W „Handlu” od 2005 r. Blisko tematyki przemysłowej i producenckiej. Właścicielka białej kulki, czyli szynszyli o imieniu Tula.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }