ASM Group przejmuje niemieckiego giganta

- W ciągu kilku lat chcemy być liderem wsparcia sprzedaży w Europie - ujawnia Adam Stańczak, prezes zarządu spółki ASM Group, która właśnie przejęła niemiecką Grupę Vertikom, trzecią co do wielkości firmę z branży marketingu oraz wsparcia sprzedaży na rynku obejmującego Niemcy, Austrię i Szwajcarię.

ASM Group to istniejąca na rynku od 20 lat polska grupa kapitałowa specjalizująca się w świadczeniu usług outsourcingu i wsparcia sprzedaży. 5 czerwca br. wraz państwowym Funduszem Ekspansji Zagranicznej (FEZ) przejęli niemiecką Grupę Vertikom, trzecią co do wielkości firmę z branży marketingu oraz wsparcia sprzedaży na rynku DACH (Niemcy, Austria, Szwajcaria).

Transakcja objęła zakup 91,6 proc. udziałów spółki Vertikom od dotychczasowych większościowych udziałowców przez ASM Germany GmbH, spółkę celową w której 50,1 proc. udziałów należy do ASM Group, a 49,9 proc. do FEZ. Wartość transakcji wyniosła 19 365 203 euro.

Według wielomiesięcznych analiz ASM rynek DACH, czyli Niemcy, Austria i Szwajcaria to jeden z najbardziej rozwijających się rynków w Europie.

- Nasza strategia rozwoju zakłada ciągłe rozszerzanie działalności poprzez ekspansję zagraniczną, dlatego po przejęciu włoskiej spółki Trade S.p.A stwierdziliśmy, że czymś naturalnym jest wejście właśnie na rynek DACH – wyjaśnia Adam Stańczak. - Rozmowy były prowadzone z wieloma podmiotami, jednak dokonana przez nas analiza wykazała, że to Grupa Vertikom będzie najlepszą inwestycją, biorąc pod uwagę atrakcyjną wycenę spółki oraz jej wysoką pozycję na rynku – tłumaczy.

- Cieszy nas, że polscy przedsiębiorcy coraz śmielej wychodzą poza krajowy rynek i podejmują inicjatywy by powtórzyć swój sukces biznesowy, nawet na najbardziej rozwiniętych gospodarczo rynkach, takich jak Niemcy czy Szwajcaria – mówi z kolei Piotr Kuba, członek zarządu ds. inwestycyjnych PFR Towarzystwo Funduszy Inwestycyjnych.

Podkreśla on, że transakcja przejęcia Vertikom wpisuje się w misję i politykę inwestycyjną Funduszu, dlatego też zdecydowali się na zaangażowanie w ten projekt nawet 9 mln EUR.

Prezes Adam Stańczak ujawnia, że prowadzi kolejne rozmowy z zagranicznymi podmiotami w sprawie ich przejęcia. - W ciągu kilku lat chcemy być liderem wsparcia sprzedaży w Europie – nie ukrywa.

W skład przejętej właśnie Grupy Vertikom wchodzi 14 spółek. Grupa utrzymuje się w czołówce podmiotów działających w sektorze wsparcia sprzedaży, wyróżniających się kompleksowym portfolio usług wspierających strategie marketingowe skierowane do odbiorcy indywidualnego oraz biznesowego. Agencje wchodzące w skład istniejącej od 18 lat grupy kapitałowej zlokalizowane są w 10 lokalizacjach w Niemczech, Austrii oraz Szwajcarii.

Państwowy Fundusz Ekspansji Zagranicznej wspiera inicjatywy polskich firm rozpoczynających lub rozwijających działalność za granicą.

 

Katarzyna Pierzchała 2007 Artykuły

W „Handlu” od 2004 r. Europę przemierza dla przyjemności, Polskę w poszukiwaniu sklepów wartych uwagi. Zgłębia handel od podszewki. Puzzlomaniaczka.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }