Ruszają zapisy na akcje ZPC Otmuchów

W środę 13 czerwca rozpoczynają się zapisy na akcje producenta słodyczy, słonych przekąsek i produktów śniadaniowych - ZPC Otmuchów.

Inwestorzy w ramach prawa poboru i zapisów dodatkowych będą mogli zapisywać się na akcje ZPC Otmuchów do 26 czerwca. Cena emisyjna została ustalona na 2 zł za akcję. Z emisji nowych akcji spółka planuje pozyskać ok. 25 mln zł, które chce przeznaczyć na budowę nowoczesnej fabryki słodyczy. Wartość zaplanowanych nakładów inwestycyjnych związanych z budową zakładu wynosi 23 - 24,5 mln zł. Wstępny harmonogram realizacji projektu zakłada okres 28 miesięcy do czasu uzyskania pełnej sprawności operacyjnej zakładu.

Oferta publiczna obejmuje nie więcej niż 12 748 250 akcji zwykłych serii E. Emisja odbywa się na zasadach prawa pierwszeństwa dotychczasowych akcjonariuszy do objęcia nowych akcji.

- Mamy sprecyzowany plan rozwoju Grupy i jasno przedstawiliśmy cele emisyjne. Wzrost wydajności i efektywności produkcji, ale przede wszystkim jakości naszych słodyczy osiągniemy dzięki inwestycji w automatyzację procesów produkcji w nowym zakładzie. Wierzymy, że przedstawione przez nas założenia odnośnie spodziewanych efektów, obrazujące potencjał wdrażanych rozwiązań, spotkają się z aprobatą wśród inwestorów i zachęcą do wzięcia udziału w ofercie - powiedział Bogusław Szladewski, prezes zarządu ZPC Otmuchów.

Głównym zamierzeniem spółki jest wprowadzenie automatyzacji procesów produkcji w zakładzie. Takie rozwiązanie zapewni grupie m. in. wzrost jakości oferowanych produktów, zwiększenie efektywności mocy produkcyjnych, a docelowo poprawę rentowności segmentu słodyczy i dynamiki sprzedaży. Dzięki zapewnieniu standaryzacji i automatyzacji produkcji spółka liczy też na wypracowanie oszczędności.

Strategia rozwoju, którą Grupa Otmuchów realizuje zakłada m. in. zwiększenie inwestycji w dwóch podstawowych segmentach działalności - słodyczy oraz produktów śniadaniowych i zbożowych.

Grupa chce postawić na rozwój własnych marek producenckich, zwłaszcza marki Odra. Proces rebrandingu jest połączony z wprowadzeniem nowej platformy komunikacji „Najlepiej Razem”. Na rynek wprowadzono produkty w nowej odsłonie opakowań i z nowym logotypem Odra. Dodano do niego napis „oryginalna od 1946”, co ma zwracać uwagę na jej długą tradycję i historię oraz wrócono do symbolu marki czyli „kotwicy”, obecnej w logotypie ponad 55 lat.

W połowie 2017 roku została również opracowana koncepcja nowej marki Freeyu. To marka będąca alternatywą dla klasycznych słodyczy. W jej ofercie znajdują się też produkty bez pszenicy oraz przeznaczone dla wegan. Grupa Otmuchów planuje w 2018 r. poszerzenie oferty Freeyu o produkty śniadaniowe. Koncepcja produktów, opakowania i receptury zostały zaprojektowane w taki sposób, aby miały charakter międzynarodowy.

Zamiarem Grupy jest też stały rozwój współpracy z dotychczasowymi kontrahentami oraz pozyskanie nowych klientów na produkty private label oraz B2B, a także sprzedaży eksportowej.

Zdjęcie: Photogenica

Magdalena Weiss 1350 Artykuły

Niepoprawna recydywistka - związana z "Handlem" w latach 1999-2005 i ponownie od 2016 r. Tropi najnowsze trendy na rynku FMCG i zmiany w gospodarce. Amatorka kuchni greckiej i bibliotek publicznych. Mieszka kątem u trzech kotów.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }