SIAL 2018: trendy w żywności

Producenci wprowadzają coraz więcej tzw. zdrowych produktów. Tak przynajmniej było w 2017 r. Czy rok 2018 potwierdzi ten trend? Będziemy mogli przekonać się o tym w październiku podczas paryskich targów SIAL (21-25.10.2018).

Na zdjęciu: Nicolas Trentesaux, dyrektor targów SIAL

Na razie ostatnie analizy XTC Group, udostępnione przez organizatorów targów SIAL, wskazują na produkty służące zdrowiu jako dynamicznie rozwijające się pod względem liczby nowości. To już co trzeci nowy produkt pojawiający się na światowym rynku. Wciąż jednak połowa innowacji odpowiada na potrzebę przyjemności konsumentów, choć z malejącym udziałem. Również nowości zaliczane do kategorii convenience dotyczy spadkowy trend. Czyżby światowy rynek już się nimi powoli nasycał?

Z pewnością w Polsce jeszcze nie, chociaż pod względem udziału w liczbie wprowadzanych nowości te convenience stanowiły w ub.r. 8,9 proc. Podobnie jak na świecie i w Europie, niemal co druga innowacja zapewniała konsumentowi przyjemność (49,4 proc.). Zdecydowanie na tle zarówno świata, jak i Europy, wyróżniamy się popularnością tzw. zdrowych produktów - stanowiły one u nas aż 37,2 proc. nowości (świat - 30,5 proc., Europa 28,6 proc.). Właściwie niewidoczne były innowacje z kategorii etycznych, natomiast te dla poprawy kondycji ciała stanowiły 4,4 proc. nowych produktów.

Więcej informacji o trendach na rynku spożywczym będzie można uzyskać podczas cieszącej się zawsze dużym zainteresowaniem wystawy Sial Innovation. Obejmie ona ponad 2,5 tys. innowacyjnych produktów. - SIAL Paryż to unikatowa platforma inspiracji, która pozwala zapoznać się z nowymi rynkami, lansować nowe produkty oraz spotkać się z najważniejszymi przedstawicielami branży, aby omówić wezwania jutra - tak o targach mówi ich dyrektor Nicolas Trentesaux. Jako źródło wiedzy o tym, co będzie ważne na rynku żywności w przyszłości, wskazuje na Future Lab, nowy element sektora innowacji. #SIALFoodLab będzie mieć formę tunelu, w którym w nowoczesnej formie pokazana będzie zarówno historia, jak i najważniejsze problemy rynku spożywczego za kilkanaście lat. Największe wyzwanie to jak wyżywić 8,6 mld ludzi na świecie w 2030 r.

Z nowości na targach pojawi się po raz pierwszy sektor Alter'Native Food. Znajdą się tu produkty ekologiczne, "bez", przyjazne dla środowiska, sprzyjające zrównoważonemu rozwojowi. Jednak nie będzie to tylko ekspozycja produktów, ale też organizatorzy targów przygotują specjalną powierzchnię na dyskusje, konferencje i inne wydarzenia. A ekspozycję będzie można zwiedzić z przewodnikiem.

Powrócą po kilku edycjach nieobecności sektory napojów oraz produktów made in France.
Organizatorzy targów, które odbędą się w dniach 21-25 października br., spodziewają się 7,2 tys. wystawców ze 109 krajów, przy czym 85 proc. z nich spoza Francji. Polska nie zmieściła się w top10 największych liczebnie wystawców w poprzedniej edycji w 2016 r., ale już wiadomo, że polskie firmy zajmą większą niż dwa lata temu powierzchnię wystawienniczą.

Barbara Mikusińska 690 Artykuły

Współtwórczyni „Handlu”. Od początku jego istnienia, czyli od 1993 r., redaktor naczelna. Globtroterka.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }