Carrefour szuka ajentów

Obecnie mniej niż 10 proc. sieci franczyzowej Carrefour to sklepy ajencyjne, ale w tym modelu współpracy sieć dostrzega duży potencjał wzrostu.

Carrefour nie chce zdradzać, ile nowych sklepów może powstać w tym roku w formacie ajencyjnym, ale w rozmowie z handelextra.pl sieć przyznaje, że otwarcia będą.

- Dostrzegamy w tym modelu współpracy duży potencjał wzrostu - usłyszeliśmy w sieci.

Zwłaszcza, że dzięki małej powierzchni sklepu ajent może prowadzić sprzedaż także w niedziele objęte zakazem handlu.

W modelu współpracy ajencyjnej to Carrefour pozostaje głównym inwestorem – posiada prawa do lokalu i opłaca koszty związane z jego adaptacją i wyposażeniem. Inwestycja, którą ponosi ajent ogranicza się do zakupu drukarek fiskalnych oraz opłacenia koncesji na alkohol i ubezpieczenia lokalu, dzięki czemu ajencja ma niższy finansowy próg wejścia od klasycznej franczyzy.

W ramach współpracy Carrefour zapewnia system bonusowy i preferencyjne warunki współpracy, wsparcie zespołu doradców oraz zdefiniowany asortyment dopasowany do lokalizacji i potrzeb klienta. Operator w modelu ajencyjnym przewiduje również możliwość przekształcenia współpracy we franczyzę po pewnym czasie.

- Ajencja to rozwiązanie dla każdego, kto ma duszę handlowca, dlatego kierujemy ją do osób z doświadczeniem w handlu małopowierzchniowym oraz tych, którzy chcą otworzyć swój pierwszy sklep – tłumaczy Michał Florkiewicz, dyrektor sklepów convenience w Carrefour Polska.

Jego zdaniem dzięki współpracy z Carrefour początkującemu przedsiębiorcy łatwiej będzie postawić pierwsze kroki w prowadzeniu własnego biznesu, a renoma i popularność marki Carrefour zapewniają najwyższe standardy współpracy oraz umożliwiają łatwiejsze zaistnienie w świadomości klientów. - Aktualnie poszukujemy ajentów w Warszawie, Krakowie oraz w Trójmieście, oferując im lokale z ugruntowaną pozycją na rynku - mówi Florkiewicz.

Wśród dostępnych formatów sklepów Carrefour najlepiej dopasowanym do wymogów ajencji jest Carrefour Express convenience. Są to samoobsługowe sklepy z pomarańczowym logo o powierzchni do 200 mkw. Sklepy convenience są najczęściej zlokalizowane w miejscach o dużym natężeniu ruchu, np. w centrum wielkich miast. W ich ofercie znajduje się m.in. szeroki asortyment dań gotowych oraz jedzenia na wynos.

Dzięki małej powierzchni sklepu ajent może również prowadzić osobiście handel w niedziele objęte zakazem handlu, co podwyższa rentowność biznesu.

Carrefour Polska to omnikanałowa sieć handlowa, pod szyldem której działa w Polsce prawie 900 sklepów w 5 formatach: hipermarketów, supermarketów, sklepów osiedlowych i specjalistycznych oraz sklepu internetowego. Pod szyldem Carrefour działa już ponad 600 sklepów franczyzowych w trzech różnych formatach. Carrefour jest w Polsce również właścicielem sieci 20 centrów handlowych o łącznej powierzchni ponad 230 tys. GLA oraz sieci ponad 40 stacji paliw.

 

Katarzyna Pierzchała 2176 Artykuły

W „Handlu” od 2004 r. Europę przemierza dla przyjemności, Polskę w poszukiwaniu sklepów wartych uwagi. Zgłębia handel od podszewki. Puzzlomaniaczka.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }