Ryba z Biedronki

Z okazji Światowego Dnia Oceanów, przypadającego 8 czerwca, Biedronka zachęca klientów do zakupu ryb z certyfikatem zrównoważonego rybołówstwa MSC.

Według badania zrealizowanego dla sieci Biedronka w maju 2018 r. przez agencję Nielsen Polacy zwykle kupują ryby po wcześniejszym zaplanowaniu takiego zakupu, a spożywają je raz w tygodniu, najczęściej w piątki. Część klientów z góry wie, jaki gatunek ryby chciałaby nabyć, ale ich końcowa decyzja zależy od trzech czynników: dostępności produktów, ich jakości, aktualnych cen i promocji. Najczęściej kupowane ryby to: łosoś, dorsz, makrela, pstrąg i śledź.

Kupując w Biedronce ryby i owoce morza z certyfikatem MSC, konsumenci mają gwarancję, że produkty pochodzą ze stabilnych, dobrze zarządzanych łowisk, a dzięki ich wyborowi oceany pozostaną zdrowe i pełne ryb także dla przyszłych pokoleń. W ofercie Biedronki konsumenci znajdą ponad 30 certyfikowanych produktów, m.in. śledzie, polędwicę i filet z dorsza atlantyckiego, filet z makreli czy łososia pacyficznego – mówi Kamil Cygnarowicz, dyrektor kategorii ryb w Biedronce.

Poszerzanie asortymentu ryb MSC w sieci Biedronka to także zachęta dla polskich firm z branży przetwórstwa rybnego do przeprowadzania regularnych audytów gwarantujących zgodność ze Standardem Łańcucha Dostaw MSC. W Polsce certyfikowanych jest obecnie ponad 100 firm w łańcuchu dostaw. To ponad 2 razy więcej niż zaledwie 5 lat temu. Do Biedronki ryby i przetwory rybne z certyfikatem MSC dostarczają tacy polscy dostawcy jak: Fjord Fisk Polska, Gadus, Koral, „Rekin” Jan Mozolewski i Wspólnicy, Abramczyk czy Zakład Przetwórstwa Mięsno-Rybnego „Kari” Wiesław Pluta.

Aktualnie w ofercie marki Marinero ze znakiem MSC dostępne są: polędwica z dorsza atlantyckiego w cenie 4,99 zł/100g, polędwica z dorsza czarnego w cenie 3,79 zł/100g, dorsz atlantycki porcja rodzinna w cenie 3,99 zł/100g oraz polędwica z dorsza atlantyckiego mrożona w cenie 19,99 zł/opakowanie 475g, znajdująca się w stałym asortymencie sieci.

W tym roku z okazji Światowego Dnia Oceanów organizacja MSC przygotowała kampanię edukacyjną, przypominającą, że codzienne wybory konsumentów mają ogromny wpływ na stan ekosystemów morskich. Do działania włączyły się także gwiazdy, które wzięły udział w sesji zdjęciowej „Widzę ocean”, organizowanej przez MSC, zachęcając do ochrony dzikiej natury mórz i oceanów. Więcej na temat obchodów tego dnia można dowiedzieć się na stronie: https://www.msc.org/pl/swiatowy-dzien-oceanow.

 

Magdalena Weiss 1705 Artykuły

Niepoprawna recydywistka - związana z "Handlem" w latach 1999-2005 i ponownie od 2016 r. Tropi najnowsze trendy na rynku FMCG i zmiany w gospodarce. Amatorka kuchni greckiej i bibliotek publicznych. Mieszka kątem u trzech kotów.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }