RI chce mocniej wspierać handel

Retail Institute podjął decyzję o uruchomieniu projektu pod nazwą NextGenLab, dedykowanego poszukiwaniu i wdrażaniu innowacyjnych rozwiązań w retailu. Jego celem jest stworzenie programu, który w realny sposób będzie wspierał firmy handlowe w rozwoju innowacyjności.

Zdaniem ekspertów z Retail Institute (RI) największym wyzwaniem dla branży handlowej jest umiejętność podążania za dynamicznymi zmianami społecznymi i kulturowymi, wywołanymi m.in. przez nowe technologie, wszechobecność urządzeń mobilnych, media społecznościowe oraz digitalizację.

NextGenLab to autorski projekt Retail Institute, który wspiera zarówno centra i sieci handlowe w procesie wdrażania innowacyjnych zmian, jak również firmy technologiczne w dopasowaniu ofertowanych rozwiązań do potrzeb branży i wdrożeniu ich w firmach.

Dlatego też RI zaprasza do kontaktu i współpracy firmy, które mają rozwiązania mogące zostać wykorzystane przez centra i sieci handlowe, a które rozwiązują rzeczywiste problemy firm, nie zakłócając ich naturalnego rytmu pracy, a przy tym wspierają firmy w realizowaniu celów komercyjnych (KPI). Warto, aby spełniały one przy tym wymagania, potrzeby i aspiracje rozwoju sektora handlu, miały potencjał globalny, były tworzone przez charyzmatyczne i doświadczone zespoły ludzi , a także aby były relatywnie proste i szybkie we wdrożeniach.

W latach 2019-2022 RI szczególnie promować będzie rozwiązania m.in. z obszarów:

  • systemów finansowych i płatności, w tym programy lojalnościowe i karty podarunkowe,

  • big data, algorytmy, rozwiązania typu sztuczna inteligencja,

  • logistyki i zarządzania magazynami, w tym rozwiązania skracające czas dostawy do klienta na tzw. ostatnim odcinku;

  • systemy pozwalające poznać lepiej zachowania klientów i konsumentów.

- Zapraszamy również centra i sieci handlowe do współpracy z ramach projektu NextGenLab. RI wspiera firmy w restrukturyzacji struktur organizacyjnych nie tylko po to, aby lepiej wykorzystać potencjał zespołów ludzkich, ale również, a może przede wszystkim, potencjał nowych technologii i innowacji – przekonuje Anna Szmeja, prezes Retail Institute.

Katarzyna Pierzchała 2176 Artykuły

W „Handlu” od 2004 r. Europę przemierza dla przyjemności, Polskę w poszukiwaniu sklepów wartych uwagi. Zgłębia handel od podszewki. Puzzlomaniaczka.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }