Maj dobry dla Stokrotki

W ubiegłym miesiącu należąca do Emperii Holding Stokrotka znów zwiększyła sprzedaż.

Sieć osiągnęła w maju 2018 r. wstępne wyniki sprzedaży towarów na poziomie 219 mln zł, czyli wyższe od osiągniętej w maju 2017 r. o ok. 7,9 proc., poinformowała Emperia Holding.

Przychody ze sprzedaży towarów za okres kwiecień – maj wyniosły 420 mln zł i były wyższe od osiągniętych w analogicznym okresie 2017 r. o 1,4 proc., natomiast od początku roku do końca maja klienci zostawili w kasach Stokrotki 1,1 mld zł, co jest wynikiem lepszym od ubiegłorocznego o 9,7 proc.

Na porównywalnej powierzchni sprzedaż w sklepach własnych sieci zwiększyła się w maju o 0,9 proc., natomiast między styczniem a majem wzrosła o ok. 2,4 proc.

W maju 2018 r. uruchomiono siedem sklepów: dwa supermarkety, cztery markety oraz jeden sklep franczyzowy. W konsekwencji powierzchnia handlowa sklepów powiększyła się o 1,9 tys. mkw.: 0,9 tys. mkw. Łączna liczba sklepów Stokrotka na koniec maja 2018 r. wyniosła 447, natomiast łączna powierzchnia handlowa na koniec maja 2018 r. wyniosła 189,4 tys. mkw.

Emperia Holding od kwietnia przeszła na własność litewskiej Maxima Grupė, która zakupiła w wezwaniu ponad 90 proc. akcji Emperii i ogłosiła przymusowy wykup pozostałych. W efekcie zostanie wycofana z giełdy. Do Maximy należą już działające głównie w południowo-wschodniej Polsce sklepy sieci Aldik. Litweski holding dziala też na Łotwie, w Estonii i w Bułgarii oraz prowadzi sklep internetowy Barbora.

Magdalena Weiss 3268 Artykuły

Niepoprawna recydywistka - związana z "Handlem" w latach 1999-2005 i ponownie od 2016 r. Tropi najnowsze trendy na rynku FMCG i zmiany w gospodarce. Amatorka kuchni greckiej i bibliotek publicznych. Mieszka kątem u trzech kotów.