Społem bardziej samoobsługowe

Na wdrożenie nowych rozwiązań w postaci kas samoobsługowych, zdecydowały się Społem PSS w Kaliszu oraz Społem Poznańska Spółdzielnia Spożywców w Poznaniu.

Wdrożenia opierały się o platformę sprzętową SSCO NCR. W każdej placówce zainstalowane zostały kasy samoobsługowe z modułem płatności kartą. Rozwiązanie jest elementem systemu sprzedaży i współpracuje z programem do zarządzania siecią handlową działającym w konkretnej spółdzielni.

Kasy zostały zainstalowane przez firmę Jantar.

- W przypadku Społem PSS w Kaliszu pierwsza instalacja kas samoobsługowych miała miejsce we wrześniu 2017 r. Spółdzielnia  zainstalowała pierwsze dwie kasy samoobsługowe w nowo otartym supermarkecie Polanka zlokalizowanym w Galerii Złote Centrum przy ul. Polnej 14. Wsłuchując się w opinie klientów i jednocześnie analizując ilość zrealizowanych zakupów za pomocą kas samoobsługowych podjęliśmy decyzje o instalacji kolejnych kas w naszym największym Supermarkecie mieszczącym się w Galerii Tęcza przy ul. 3 Maja 1 - powiedział Piotr Zasuń, prezes zarządu Społem PSS w Kaliszu.

Walory wprowadzenia rozwiązań samoobsługowych podkreśla również Grażyna Raniewicz-Lis, prezes zarządu Społem Poznańskiej Spółdzielni Spożywców w Poznaniu.

- Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom klientów sklepu Newa, największej placówki pracującej pod szyldem Społem PSS w Poznaniu, zlokalizowanej na os. Wichrowe Wzgórze 121, zdecydowaliśmy o zakupie kas samoobsługowych dla tego sklepu. Cztery kasy samoobsługowe wyposażone są w strefę pakowania zakupów z dwoma torbami, a klient dokonuje inkasa za pośrednictwem terminala płatniczego. Wart podkreślenia jest fakt, że kasy samoobsługowe obsługują Program Lojalnościowy „Społem znaczy razem”, a klient samodzielnie rejestruje transakcje na swojej karcie Uczestnika. Klienci chętnie korzystają ze strefy kas samoobsługowych, a wsparcie zapewnia im asystent sprzedaży, który służy pomocą w dokonaniu samodzielnego inkasa za dokonane zakupy. Stale rosnąca liczba rejestrowanych transakcji na kasach samoobsługowych jest najlepszym wskaźnikiem satysfakcji klientów z wprowadzenia kas samoobsługowych w Newie - mówi Grażyna Raniewicz-Lis.

Kupując poprzez samoobsługową kasę klient sam przesuwa opakowania przez czytnik skanując kody kreskowe towarów. Wypełnia czynności zgodne z komunikatami wyświetlanymi na ekranie oraz informacjami głosowymi, a wysoce intuicyjny interfejs użytkownika pomaga w dokonaniu transakcji. Kupujący, zgodnie ze swoimi preferencjami, korzysta z automatu gotówkowego, który wydaje resztę lub zintegrowanego systemu obsługi kart płatniczych oraz bonów towarowych. Wybór metody płatności uzależniony jest wdrożonego w danej placówce modelu rozwiązania samoobsługowego. Kasa kontroluje wagę towarów w celu wykrycia niezeskanowanego produktu dodanego po naliczeniu należności za zakupiony towar. Platforma sprzętowa IBM w połączeniu z odpowiednio dobranym oprogramowaniem gwarantuje niezawodność proponowanego rozwiązania oraz pozwala na współpracę z dowolnym programem magazynowym działającym w placówce.

Joanna Hamdan 7181 Artykuły

Z redakcją „Handlu” związana od 1996 r. Na rynku FMCG nie umknie jej żadna nowość produktowa, kampania reklamowa ani akcja promocyjna. Pasjonatka podróży stopem.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }