Valio znów rozszerza ofertę

Valio, fiński producent nabiału, wprowadza na nasz rynek kolejny produkt - ser Valio Finnish Havarti.

Ser od Valio to tradycyjny ser typu havarti (wzorowany na serze tylżyckim) o lekko słonym i kwaskowym smaku oraz bogatej, kremowej konsystencji. Valio Finnish Havarti polecany jest do kanapek, tostów, jako składnik sałatek lub wielu potraw na gorąco. Ser od Valio ma sprawdzić się również jako przekąska na desce serów.

- Ser ten w formie walcowatego bloku był dotychczas dostępny jedynie w krajach skandynawskich i w Rosji, a teraz będzie on dostępny również w Polsce – mówi Lev Rubinstein, odpowiedzialny za eksport produktów Valio na rynek Polski i Europy Środkowo – Wschodniej.

Podobnie jak inne produkty Valio, ser typu havarti dostępny jest w największych sieciach handlowych w Polsce, takich jak Intermarche oraz Tesco i Auchan (od połowy czerwca i lipca 2018). Produkt dostępny jest w opakowaniach 250 g oraz w 2,6 kg blokach.

Na polski rynek Valio weszło w czerwcu 2017 r., oferując masło Premium Artisan Butter, w wersji klasycznej i solonej. Jeszcze przed końcem 2017 r. na rynku pojawiło się masło Valio Finnish Spreadable Butter.

Obecnie Valio zrzesza 17 spółdzielni i około 6 000 mleczarskich rodzin, które zatrudniają łącznie 30 000 pracowników. Valio ma 15 zakładów produkcyjnych w Finlandii i na świecie oraz eksportuje swoje produkty do 60 krajów. Głównym rynkiem sprzedaży jest Finlandia (64,7 proc. sprzedaży), gdzie Valio jest zdecydowanym liderem w swojej branży, natomiast 20,5 proc. sprzedaży przypada na rynki krajów z Unii Europejskiej. W 2016 r. Valio zanotowało 1,64 mld euro obrotów.

Ilona Mrozowska 2510 Artykuły

W „Handlu” od 2005 r. Blisko tematyki przemysłowej i producenckiej. Właścicielka białej kulki, czyli szynszyli o imieniu Tula.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }