Colian rośnie dzięki akwizycji

Producent słodyczy, napojów i przypraw w I kwartale 2018 roku niemal podwoił zysk.

Na zdjęciu: Lody to nowy segment w działalności Coliana

Przychody Grupy Colian zwiększyły się o 9,8 proc. do 231 mln zł. Zysk operacyjny wzrósł o niemal 42 proc. do 14,7 mln zł, a zysk netto wyniósł 17,9 mln zł wobec niespełna 9,7 mln zł rok wcześniej. Te dobre wyniki producent zawdzięcza poprawie w najważniejszym dla niego segmencie słodyczy i rynkom zagranicznym. W I kwartale po raz pierwszy w pełni uwzględniono przychody i zyski zakupionej na przełomie roku irlandzkiej grupy Lily O'Brien's Holding Limited, która jest producentem i dystrybutorem wyrobów czekoladowych oraz deserów klasy premium pod marką Lily O’Brien’s oferowanych na rynkach Irlandii, Wielkiej Brytanii, USA, Australii i innych, jak również dostawcą do wiodących światowych linii lotniczych.

Wskutek tego nabycia zmieniła się geograficzna struktura sprzedaży Grupy Colian. O ile przed rokiem Polska odpowiadała za 82,2 proc. obrotów, to w I kw. 2018 roku udział ten skurczył się do 73,8 proc. Znaczenie Unii Europejskiej wzrosło natomiast do 20,2 proc. z 11,7 proc. przed rokiem. Segment słodyczy przynosi już 65,25 proc. przychodów Grupy (rok wcześniej 64 proc.).

W I kwartale 2018 roku producent zainicjował działalność w nowym dla siebie segmencie lodów, proponując te produkty pod swoimi markami Hellena, Grześki i Jeżyki. O wprowadzeniu ich na rynek pisaliśmy w Handlu Extra tutaj: https://handelextra.pl/artykuly/210129,colian-powalczy-o-rynek-lodow

Magdalena Weiss 1705 Artykuły

Niepoprawna recydywistka - związana z "Handlem" w latach 1999-2005 i ponownie od 2016 r. Tropi najnowsze trendy na rynku FMCG i zmiany w gospodarce. Amatorka kuchni greckiej i bibliotek publicznych. Mieszka kątem u trzech kotów.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }