Lidl wycofuje się ze sprzedaży papierosów
Lidl Holandia będzie pierwszą siecią sklepów, która ogłosiła zamiar rezygnacji ze sprzedaży papierosów, podaje agencja ANP.
Według holenderskiego Lidla sprzedaż w tej kategorii spadła w ciągu ostatnich lat i nie przynosi już zysków. Ale sieć sama podjęła również działania mające na celu zniechęcenie konsumentów do palenia, takie jak umieszczenie wszystkich papierosów poza zasięgiem wzroku w ubiegłym roku.
- Holendrzy coraz częściej rzucają palenie, co zauważamy to również przy kasach - zakomunikowało biuro prasowe Lidla agencji ANP. - Nie chcemy przeciwdziałać temu trendowi, czego logicznym następstwem jest stopniowe wycofywanie się ze sprzedaży papierosów - dodano.
Holenderska organizacja ds. uzależnień Verslavingskunde Nederland wyraziła swoje zadowolenie z tej decyzji.
- To duży krok naprzód, który będzie miał wpływ na rynek krajowy i międzynarodowy - powiedział rzecznik prasowy tej organizacji. - Lidl jest obecny w 30 krajach, a Lidl Holandia jest pierwszą firmą międzynarodową, która wstrzymuje sprzedaż papierosów - zauważył.
Na początku tego roku również dwie inne holenderskie sieci - Trekpleister i Kruidvat ogłosiły, że będą stopniowo wycofywać się ze sprzedaży papierosów. Dyrektor generalny Gerard van Breen powiedział, że ta decyzja została podjęta, ponieważ sieci handlowe chcą zaprezentować się jako sklepy prozdrowotne.
- Papierosy już nie pasują do naszej koncepcji - wyjaśnił.
W ich ślady nie zamierzają pójść natomiast sieci Jumbo i Albert Heijn. Przedstawiciel tej ostatniej powiedział agencji, że wyroby tytoniowe znajdują się na co czwartym paragonie sieci.
W ubiegłym roku były sekretarz stanu ds. zdrowia publicznego Martin van Rijn zdecydował, że supermarkety nie będą już mogły eksponować tytoniu od roku 2020. Wyjątek stanowią sklepy specjalistyczne. Stacje benzynowe, kioski i inne punkty sprzedaży, które mają o dwa lata więcej czasu na usunięcie papierosów z widoku.
Zdjęcie: Shutterstock

Niepoprawna recydywistka - związana z "Handlem" w latach 1999-2005 i ponownie od 2016 r. Tropi najnowsze trendy na rynku FMCG i zmiany w gospodarce. Amatorka kuchni greckiej i bibliotek publicznych. Mieszka kątem u trzech kotów.