PZPN z Biedronką poszukują młodych piłkarzy

Zbliżają się "Dni Talentu" Akademii Młodych Orłów. Rekrutacja do bezpłatnych szkółek piłkarskich odbędzie się w najbliższe dwa weekendy 1 - 3 czerwca i 9 - 11 czerwca w 29 lokalizacjach w całej Polsce. W ubiegłym roku w projekcie wzięło udział ponad 5500 dziewcząt i chłopców.

Podczas „Dni Talentu” młodzi sportowcy będą mogli sprawdzić swoje piłkarskie umiejętności i wziąć udział w specjalnych testach piłkarskich. Zajęcia te odbędą się pod okiem profesjonalnych trenerów PZPN. Na najlepszych uczestników czekają zaproszenia na całoroczne treningi w AMO w następnym sezonie.

– Polacy kochają piłkę nożną, a Biedronka chętnie ją wspiera, aby być jak najbliżej swoich klientów. Dlatego niedawno przedłużyliśmy umowę z PZPN i do końca 2022 r. pozostajemy oficjalnym sponsorem reprezentacji Polski w piłce nożnej – mówi Katarzyna Scheer, dyrektor ds. komunikacji korporacyjnej JMP. - Pasją do futbolu staramy się też zarazić najmłodszych i pokazać im, jak ważna jest aktywność fizyczna, stąd nasz udział w projekcie Akademia Młodych Orłów – tłumaczy.

Maciej Sawicki, sekretarz generalny Polskiego Związku Piłki Nożnej tak przedstawia założenia AMO: - Akademia Młodych Orłów PZPN to bezpłatne treningi piłkarskie dla chłopców i dziewczynek w wieku od 6 do 11 lat. W zajęciach mogą uczestniczyć młodzi zawodnicy zrzeszeni w klubach sportowych oraz ci bez przynależności klubowej – tłumaczy.

Dodaje, że projekt AMO koncentruje się na szkoleniu, dlatego Akademie nie prowadzą współzawodnictwa z klubami i szkółkami piłkarskimi. - Chcemy z nimi współpracować, dlatego zawsze podkreślamy, że AMO jest formą dodatkowego treningu. Wszyscy chcą widzieć w młodych chłopcach Lewandowskich, Glików, Krychowiaków. Ale droga do ich poziomu jest jedna: praca, praca, praca – zaznacza sekretarz PZPN.

PZPN realizuje AMO wspólnie z Biedronką od 2014 r. W ramach projektu prowadzone są bezpłatne szkółki piłkarskie, w których dziewczynki i chłopcy w wieku od 6 do 11 lat mogą rozwijać swoje sportowe pasje. Młodzi zawodnicy w każdej Akademii podzieleni są na 16-osobowe grupy – po dwie w każdej kategorii wiekowej, czyli w Skrzatach (6-7 lat), Żakach (8-9 lat) oraz Orlikach (10-11 lat). W sezonie 2017/18 w ramach Akademii w całej Polsce trenuje już ponad 2700 dzieci. Zajęcia prowadzi 136 trenerów, w tym 3 z licencją UEFA PRO. Więcej o projekcie na https://www.laczynaspilka.pl/akademia-mlodych-orlow.html.

A dla tych, którzy obok aktywności sportowej, chcą również uzupełnić swoją wiedzę o reprezentacji Polski i spełnić kolekcjonerską pasję Biedronka poleca album „Dumni z naszych”. W dniach 1 – 3 czerwca, w ramach specjalnej akcji „Piłkarski Dzień Dziecka” będzie on dostępny w cenie 4,99 zł, a liczba kart i naklejek wydawanych za zakupy zostanie podwojona.

 

Katarzyna Pierzchała 5193 Artykuły

W „Handlu” od 2004 r. Europę przemierza dla przyjemności, Polskę w poszukiwaniu sklepów wartych uwagi. Zgłębia handel od podszewki. Puzzlomaniaczka.