Mleko w polskich domach

Mleko świeże pasteryzowane i UHT to dwa najbardziej rozpoznawalne rodzaje mleka. 1/3 konsumentów nie wie jednak, czym się różnią, wynika z badań.

Z okazji Światowego Dnia Mleka obchodzonego 1 czerwca, firmy O-I i Robico przeprowadziły badanie* wśród polskich konsumentów, aby poznać świadomość zalet świeżego mleka w szkle.

Wyniki pokazały, że Polacy bardzo dobrze orientują się w rodzajach mleka dostępnych na rynku. Najwięcej, bo aż 76 proc. respondentów zna mleko świeże pasteryzowane, a 73 proc. UHT. Większość deklaruje, że wie czym różnią się te dwa rodzaje mleka – wg jednej czwartej badanych mleko UHT posiada dłuższy termin przydatności do spożycia. 17 proc. uważa, ze mleko UHT i świeże pasteryzowane odróżnia smak. Jednocześnie jedna trzecia badanych nie ma wiedzy na temat różnic między mlekiem świeżym i UHT. Świadomość różnicy jest szczególnie niska wśród najmłodszej grupy wiekowej - „nie wiem” odpowiedziało 47 proc. osób w wieku 18-24.

Wraz z rosnącą świadomością ekologiczną konsumentów i bardzo wyraźnym trendem związanym ze zdrowym stylem życia w całej Europie, rośnie popyt na produkty mleczne w szkle. To ważne, bo szkło to materiał, w 100 proc. odnawialny, co czyni go jednym z najbardziej zrównoważonych materiałów opakowaniowych.

Wartości odżywcze mleka znane są od wieków. Tradycja picia mleka ze szkła jest również głęboko zakorzeniona w naszej świadomości. Teraz, gdy widoczny jest trend zdrowego stylu życia, powrót do tej tradycji staje się zauważalny. Jak pokazują badania 37 proc. Polaków używa mleka codziennie. Najczęściej wykorzystywane jest jako dodatek do potraw i napojów. Sporą grupę stanowią osoby, które piją mleko samodzielnie, taką odpowiedź wskazało to aż 44 proc. badanych.

Światowy Dzień Mleka został ustanowiony przez Organizację ds. Wyżywienia i Rolnictwa (FAO) Organizacji Narodów Zjednoczonych w celu uznania znaczenia mleka jako żywności o znaczeniu globalnym.

*Badanie zrealizował Kantar Polska w dniach 16-21.05.2018 r., na ogólnopolskiej próbie n=1004 Polaków w wieku 18+

Ilona Mrozowska 2510 Artykuły

W „Handlu” od 2005 r. Blisko tematyki przemysłowej i producenckiej. Właścicielka białej kulki, czyli szynszyli o imieniu Tula.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }