Mila już w Eurocashu

Grupa Eurocash podpisała umowę przyrzeczoną dotyczącą przejęcia 100 proc. udziałów w cypryjskiej spółce Domelius Limited kontrolującej właściciela sieci 187 supermarketów Mila, zlokalizowanych głównie w centralnej Polsce.

Podpisanie umowy przyrzeczonej jest ostatnim etapem w procesie nabycia supermarketów Mila. Łączne przychody ze sprzedaży tej sieci w 2017 roku osiągnęły około 1,48 mld zł. 

Wartość transakcji przejęcia sieci Mila opiewała na kwotę 350 mln zł bez uwzględniania wybranych nieruchomości spółki, które nie zostały nabyte przez Eurocash.

– Po finalizacji transakcji możemy rozpocząć płynną integrację naszych biznesów. Czeka nas okres intensywnej pracy w zakresie wymiany i wdrożenia najlepszych praktyk obu sieci: Mila i Delikatesów Centrum. Przejęcie tej sieci to dla nas ogromna wartość, która zaowocuje transferem wiedzy i doświadczeń do naszych franczyzobiorców i partnerów - skomentował Jacek Owczarek, członek zarządu i dyrektor finansowy Grupy Eurocash. - Dzięki niej nasi klienci będą mogli czerpać korzyści ze zwiększonego zaplecza logistycznego Grupy, a także zwiększonej skali zakupowej, która pozwoli naszym klientom otrzymać warunki handlowe zbliżone do konkurencji. Można powiedzieć, że niezależni detaliści zaczynają pozyskiwać rynek do tej pory opanowany przez wielkie sieci marketów – dodał.

Integracja sieci Mila z Grupą Eurocash może potrwać od 2 do 3 lat. Zacznie się od wspólnego zapoznania się, szkoleń, wizyt referencyjnych zarówno w sklepach Delikatesy Centrum, jak i Mila. Kolejnym etapem będzie integracja logistyki obydwu spółek. Pod koniec tego etapu podjęta zostanie decyzja dotycząca rebrandingu sklepów, tak by przedsiębiorcy prowadzący dotychczas blisko 1300 sklepów Delikatesy Centrum, mogli skorzystać ze zwiększonej obecności marki w kolejnym regionie kraju. Docelowo rozwiązania i innowacje wypracowane w stworzonej przez Delikatesy Centrum i Mila sieci zostaną przekazane wszystkim klientom Grupy Eurocash. Przykładem takich działań jest wypracowany już dziś wysokiej jakości system codziennej dystrybucji produktów świeżych, który zostanie dość mocno wsparty rozwiązaniami logistycznymi Mila w centralnej Polsce.

– Stabilność i doświadczenie Eurocash to jedne z ważniejszych atutów, jakie sieć Mila pozyskuje od dnia finalizacji transakcji - zapewnił Artur Góralczyk, prezes zarządu Mila. - Spodziewamy się, że wymiana wiedzy przełoży się na wzmocnienie pozycji konkurencyjnej naszych supermarketów. Wspólnie z zespołem Delikatesów Centrum jesteśmy w stanie wypracować rozwiązania, które docenią klienci w całej Polsce. A dzięki temu, że do sieci będą dołączać kolejni przedsiębiorcy współpracujący w modelu franczyzowym, będziemy czerpać dalsze korzyści wynikające z efektu skali. Na pewno przełożą się one na atrakcyjność naszej oferty – powiedział.

 

Magdalena Weiss 3268 Artykuły

Niepoprawna recydywistka - związana z "Handlem" w latach 1999-2005 i ponownie od 2016 r. Tropi najnowsze trendy na rynku FMCG i zmiany w gospodarce. Amatorka kuchni greckiej i bibliotek publicznych. Mieszka kątem u trzech kotów.