Polacy na wynos

Jak pokazują dane PizzaPortal.pl, konsumenci najchętniej zamawiają on-line pizzę wraz z napojem - konkretnie pizzę capricciosa, a do picia coca-colę. Według statystyk serwisu to najczęściej wybierany duet w dostawie.

Spośród włoskich przysmaków zamawianych on-line zdecydowany prym wiedzie pizza – to aż 36 proc. dań najchętniej wybieranych z napojem. Jej najpopularniejsze rodzaje to: capricciosa, margherita i hawajska. Jak pokazują dane portalu, konsumenci pizzę najchętniej spożywają w towarzystwie coca-coli. Na ten napój decyduje się 37 proc. użytkowników platformy niezależnie od rodzaju zamawianego dania. Co ciekawe, Polacy na pizzy od klasycznego sosu pomidorowego wolą sos czosnkowy. Wśród ulubionych dodatków znalazły się pieczarki i szynka, następnie zaś ananas i salami.

Analizując kulinarne gusta Polaków, trzeba wspomnieć o tym, że wraz z napojem upodobali oni sobie w dostawie także kebab, ex aequo z potrawami azjatyckimi z ryżem, które stanowią 11 proc. zamówień. W czołowej piątce znalazły się zyskujące coraz większą popularność burgery oraz kurczak w różnych odsłonach.

Gusta uzależnione są jednak od miejsca zamieszkania. Duet: pizza i coca-cola jest najpopularniejszy w Poznaniu, Krakowie, Gdańsku i Lublinie. Warszawianie najczęściej zamawiają coca-colę do dań kuchni azjatyckiej, wrocławianie – do burgerów, a łodzianie do kebabów. Bez względu na lokalizację z jedzenia z dostawą do domu klienci najchętniej korzystają w drugiej połowie tygodnia, a szczególnie w weekendy.

– Zamówienia składane na PizzaPortal.pl od czwartku do niedzieli stanowią łącznie 62 proc. W naszej kulturze wspólne biesiadowanie to od zawsze ważny element tradycji, podczas którego na stole nie może zabraknąć jedzenia i napojów. Widzimy to także na PizzaPortal.pl, gdzie większość zamówień składana jest na posiłki dla dwóch i więcej osób – mówi Tomasz Lipiński, dyrektor marketingu PizzaPortal.pl.

Także Coca-Cola w ramach akcji "Każdy dzień może smakować wyjątkowo z Coca-Cola" prezentuje markę jako towarzysza codziennych posiłków w gronie bliskich.

– Cieszy nas fakt, że Polacy tak często wybierają nasz napój także przy zamówieniach on-line. Co ciekawe, blisko połowa konsumentów PizzaPortal.pl zamawia napój o pojemności 1 l, co stanowi najlepszy dowód na wspólnotowość posiłków. Bo smakują one znacznie lepiej, kiedy dzielimy się nimi z przyjaciółmi i bliskimi przy wspólnym stole – mówi Małgorzata Budnik, kierownik marki Coca-Cola w Coca-Cola Poland Services.

Magdalena Weiss 2006 Artykuły

Niepoprawna recydywistka - związana z "Handlem" w latach 1999-2005 i ponownie od 2016 r. Tropi najnowsze trendy na rynku FMCG i zmiany w gospodarce. Amatorka kuchni greckiej i bibliotek publicznych. Mieszka kątem u trzech kotów.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }