Delko obniża rentowność

Grupa Delko, zajmująca się hurtową i detaliczną sprzedażą kosmetyków i chemii gospodarczej zwiększyła w I kw. roku obroty, ale wyraźnie obniżyła zyski. Zapewnia jednak, że cały rok zamknie wynikiem na poziomie rekordu z 2017 r.

W I kwartale 2018 r. Delko miało 158,7 mln zł skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży, co jest wynikiem o 2,3 proc. lepszym od uzyskanego w tym samym okresie ub. r.

– Na wzrost sprzedaży wpływ miał między innymi fakt konsolidowania, począwszy od lutego 2017 r., wyników spółki RHS Sp. z o.o. – informuje Delko w raporcie finansowym.

Zysk operacyjny spadł jednak do 4,41 mln zł, czyli o 23,8 proc., natomiast zysk netto zmniejszył się o jedną trzecia do 3,07 mln zł.

– Pogorszenie zysku operacyjnego i odpowiednio zysku netto wynika głównie ze zrealizowanego w 2017 roku zysku na okazjonalnym nabyciu spółki RHS – tłumaczy spółka. – Bez zysku na okazjonalnym nabyciu spółki RHS, zysk netto za 1 kwartał 2017 rok wyniósłby 3,3 mln zł, co oznacza, że zysk netto za 1 kwartał 2018 roku wynoszący 3,1 mln zł spowodował spadek rentowności z 2,1 proc. do 1,9 proc. – dodaje.

Prognozuje jednak, że bieżący rok zakończy wynikami lepszymi lub zbliżonymi do roku 2017, czyli rekordowo wysokimi.

Grupa Kapitałowa Delko składa się ze spółki dominującej oraz 11 spółek zależnych. Zajmuje się sprzedażą hurtową produktów chemii gospodarczej, kosmetyków i artykułów przemysłowych oraz higienicznych, a także – w mniejszym stopniu – artykułów spożywczych i tytoniowych do sklepów, sieci detalicznych i segmentu HoReCa oraz sprzedaż detaliczną we własnych sklepach ogólnospożywczych i chemiczno-kosmetycznych, a także prowadzi franczyzową sieć detaliczną w segmencie produktów chemii gospodarczej, kosmetyków, artykułów przemysłowych i higienicznych. W I kw. 2018 r. liczba sklepów franczyzowych Blue Stop urosła o 11 do 401, a liczba sklepów własnych o 3 do 29. Według stanu na dzień przekazania raportu (25 maja 2018 r.) w sieci Blue Stop funkcjonują 403 sklepy. To o 64 więcej niż rok wcześniej.

– Bardzo ważnym negatywnym czynnikiem dla Grupy Kapitałowej Delko jest nieustanny rozwój tzw. rynku nowoczesnego – głównie zagranicznych sieci detalicznych kosztem rynku tradycyjnego, na którym działają spółki Grupy Kapitałowej, co powoduje większą konkurencyjność wśród hurtowni działających na rynku tradycyjnym – komentuje spółka.

Magdalena Weiss 1594 Artykuły

Niepoprawna recydywistka - związana z "Handlem" w latach 1999-2005 i ponownie od 2016 r. Tropi najnowsze trendy na rynku FMCG i zmiany w gospodarce. Amatorka kuchni greckiej i bibliotek publicznych. Mieszka kątem u trzech kotów.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }