Polacy chcą jeść mniej mięsa

Według sondażu Instytutu Badań Rynkowych i Społecznych zrealizowanego w ramach kampanii "Roślinniejemy", 57,8 proc. Polaków planuje ograniczyć konsumpcję produktów mięsnych na rzecz ich roślinnych alternatyw.

Trend związany z redukcją spożycia mięsa najbardziej widoczny jest w największych miastach, gdzie ponad 73 proc. badanych ma w planach ograniczenie konsumpcji mięsa. Wśród mieszkańców małych miast i wsi ograniczenie spożycia mięsa rozważa ponad połowa badanych.

Wyniki Badań IBRIS pozwalają również przełamać stereotyp dotyczący popularności roślinnych alternatyw wyłącznie wśród kobiet. Otóż 52,2 proc. mężczyzn deklaruje rozważenie redukcji spożycia mięsa na rzecz produktów roślinnych. Wśród kobiet odsetek ten jest tylko o nieco ponad 10 punktów procentowych wyższy.

Osoby, które świadomie ograniczają spożycie mięsa ale całkowicie z niego nie rezygnują to tzw. flexitarianie (z ang. ‘flexible’, czyli elastyczny). To właśnie tej grupy konsumentów najszybciej przybywa w porównaniu do weganów i wegetarianów. Szczegóły tutaj.

Na zwiększone zainteresowanie roślinnymi alternatywami wpływa szereg czynników. Przede wszystkim, roślinne produkty stają się łatwo dostępne – część sieci handlowych posiada już własne w pełni roślinne linie. O wzroście popularności diety roślinnej świadczy także popularność stron internetowych takich jak blog Jadłonomia (książka wydana na jego podstawie w 2014 r. wciąż utrzymuje się na listach bestsellerów według portalu taniaksiażka.pl). Dieta roślinna bije rekordy popularności w całej Europie – na Wyspach Brytyjskich, w ciągu ostatnich lat liczba osób określających się jako weganie wzrosła o 700 proc. (za Compare the Market).

- Dostrzegamy wzrost zainteresowania dietą roślinną wśród Polaków. Według badań firmy Mintel ok. 10 proc. Polaków w wieku 25-34 określa się jako weganie lub wegetarianie – komentuje Maciej Otrębski, strategic partnership manager kampanii Roślinniejemy. - Kluczowe firmy z branży spożywczej nie pozostają obojętne na wzrost popytu na roślinne alternatywy. Oferta produktów roślinnych w sieciach takich jak Kaufland, Lidl, czy Biedronka robi wrażenie, warto odnotować także fakt wprowadzenia w pełni roślinnej linii Z gruntu dobre przez Sokołowa – dodaje [szczegóły tutaj - przyp. red.].

Celem kampanii Roślinniejemy jest wsparcie producentów żywności, sieci handlowych, właścicieli restauracji we wprowadzaniu oraz promowaniu roślinnych produktów i dań. Swoje działania Roślinniejemy opiera na badaniach rynku, społecznych ankietach oraz rzetelnej wiedzy z zakresu kuchni roślinnej i najnowszych światowych trendów. W ramach kampanii Roślinniejemy prowadzona jest także akcja “Roślinne poniedziałki” inspirowana brytyjskim “Meatless Mondays”, której celem jest zachęcenie odbiorców do ograniczenia spożycia produktów odzwierzęcych raz w tygodniu.

Zdjęcie: Shutterstock

Ilona Mrozowska 2999 Artykuły

W „Handlu” od 2005 r. Blisko tematyki przemysłowej i producenckiej. Właścicielka białej kulki, czyli szynszyli o imieniu Tula.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }