O digitalizacji stacjonarnego handlu

Agencja badawcza Transparency Market Research (TMR) szacuje, że wartość rozwiązań Internetu Rzeczy (IoT) dedykowanych branży handlowej, na koniec 2018 r. wyniesie 22,66 mld dolarów.

W kwietniu Transparency Market Research (TMR), działająca na 60 rynkach firma analityczna opublikowała prognozy dla globalnego rynku rozwiązań IoT dedykowanych branży handlowej.

Według analityków, do końca br. na Internet Rzeczy detaliści wydadzą o 16 proc. więcej niż w 2017 r. Jak podaje TMR, na koniec 2018 r. suma globalnych wydatków ma być równa kwocie 22,66 mld dolarów.

Według analityków motorem napędowym wzrostu będzie dążenie do poprawy procesu zakupowego na wszystkich jego etapach. - E-commerce, mimo szybkiego wzrostu, stanowi w tej chwili niewielką część rynku. Handel jest dziś w ogromnej mierze analogowy, co sprawia, że branża nie zna swoich klientów i ich potrzeb. Traci w ten sposób pieniądze, bo doświadczenia pokazują, że realnie, dzięki digitalizacji stacjonarnego handlu, można poprawić wskaźniki sprzedażowe co najmniej o kilkanaście procent - uważa Wojciech Stramski, prezes Lab4Motion, firmy specjalizującej się w analizie wideo oraz cyfryzacji placówek handlowych.

Jego zdaniem, zarządzający firmami zaczynają to dostrzegać. Wydatki na rozwiązania oparte na IoT dla sektora handlowego, będą rosły o 19,8 proc. rok do roku. Takie tempo ma się utrzymać aż do 2025 r. Według TMR, wartość rynku rozwiązań IoT dla handlu za siedem lat będzie ponad trzykrotnie wyższa niż obecnie, osiągając wartość 82,31 mld dolarów.

Rynek szybko rośnie, bo z rozwiązań w zakresie digital merchandisingu czy video recognition opartych na IoT korzysta niewiele firm – niezależnie od szerokości geograficznej. - W krajach zachodnich analizowanie zachowań konsumentów i ich obsługi czy monitorowanie towaru na półkach sklepowych jest wprawdzie bardziej popularne niż w Polsce, ale i tam potencjał rozwoju rynku jest znaczący - dodaje Wojciech Stramski z Lab4Motion.

Jak wynika z raportu Transparency Market Research, aż 77 proc. przedstawicieli branży handlowej uważa, że Internet Rzeczy przekształci całą branżę w niedługim czasie.

Ilona Mrozowska 2739 Artykuły

W „Handlu” od 2005 r. Blisko tematyki przemysłowej i producenckiej. Właścicielka białej kulki, czyli szynszyli o imieniu Tula.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }