Spicy Mobile: bankowość mobilna na fali wzrostu

Coraz więcej Polaków korzysta z usług bankowości mobilnej. Jak wynika z danych Spicy Mobile, w grudniu 2017 r. z aplikacji bankowych korzystało już 15 proc. użytkowników smartfonów i tabletów z systemem Android.

Najpopularniejsze aplikacje mają mBank, PKO Bank Polski oraz ING Bank Śląski.

Rozwiązania mobilne oferowane klientom przez banki zapewniają nie tylko łatwy dostęp do rachunków i innych produktów bankowych, ale także dają możliwość płacenia online czy zbliżeniowo. Jak wynika z raportu „Rynek bankowości mobilnej” na koniec IV kw. 2017 r. z bankowości mobilnej korzystało już 9 mln osób, czyli o 2 mln więcej niż w 2016 r.

Dane te pochodzą z informacji udostępnionych przez czołowe banki i obejmują użytkowników aplikacji mobilnych, klientów serwisów lite oraz osoby logujące się do standardowych serwisów bankowości internetowej z urządzeń mobilnych.

Z tych samych danych wynika, że aż 2,3 mln klientów banków korzysta ze swojego konta wyłącznie za pomocą urządzenia mobilnego, na co w dużym stopniu wpływają wygodne w użyciu aplikacje.

Agencja marketingu mobilnego Spicy Mobile sprawdziła, które aplikacje są najbardziej popularne wśród właścicieli smartfonów i tabletów z systemem Android. Prezentowane wyniki pochodzą z pasywnego pomiaru aktywności na urządzeniach mobilnych – są to zatem twarde dane a nie deklaratywne.

Jak wynika z badania, w grudniu 2017 r. zasięg aplikacji bankowych na urządzeniach z systemem Android kształtował się na poziomie 15 proc. Aplikacje były wywoływane na pierwszy ekran średnio 36 razy w miesiącu, a czas średni miesięczny czas na użytkownika wyniósł nieco ponad 29 minut.

W analizowanym okresie największą popularnością cieszyły się dwie aplikacje: mBank (5,93 proc.) oraz IKO (aplikacja PKO Banku Polskiego – 5,69 proc.). Pierwszą trójkę zamyka apka ING mobile (2,34 proc.).

Co więcej, jak wynika z badania Spicy Mobile, użytkownicy urządzeń mobilnych z roku na rok korzystają z aplikacji bankowych z dużo większą częstotliwością. Dla aplikacji BGZ BNP Paribas Mobile Pl@net liczba wywołań aplikacji na pierwszy ekran wzrosła aż kilkaset razy. Jedenastokrotny wzrost odnotowano z kolei w przypadku aplikacji Moje ING mobile. Najczęściej uruchamianą aplikacją była natomiast aplikacja mBank PL. W grudniu 2017 r. wywołano ją na pierwszy ekran blisko 53,6 mln razy.

- Dynamiczne zmiany, które dotykają sektor bankowy, są odpowiedzią na oczekiwania klientów, zwłaszcza osób młodych, które wyrosły w świecie masowego dostępu do internetu i które to nie wyobrażają sobie funkcjonowania bez smartfona – tłumaczy wyniki Agata Rudecka ze Spicy Mobile. – Na fali potrzeb użytkowników korzystanie z aplikacji bankowych staje się coraz wygodniejsze, a proces logowania z wykorzystaniem biometrii błyskawiczny. W kolejnych latach należy się spodziewać dalszej migracji klientów do kanału mobile, również wśród osób starszych - uważa.

 

 

Katarzyna Pierzchała 2178 Artykuły

W „Handlu” od 2004 r. Europę przemierza dla przyjemności, Polskę w poszukiwaniu sklepów wartych uwagi. Zgłębia handel od podszewki. Puzzlomaniaczka.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }