Orlen rozszerza współpracę z Pocztą Polską

Po dwóch latach współpracy PKN Orlen i Poczta Polska zawarły długoterminowy kontrakt, który pozwoli na dalszy rozwój usługi Stacja z Paczką.

Liczba przesyłek odebranych w ramach usługi Stacja z Paczką, dostępnej na niemal 1000 obiektów Orlen w całej Polsce, tylko w ciągu minionego roku wzrosła o prawie 150 proc. - podał operator.

PKN Orlen już od 2014 r. oferuje klientom możliwość odbierania przesyłek przez całą dobę, 7 dni w tygodniu. Obecnie usługa dostępna jest na około 1000 obiektów zlokalizowanych na terenie całej Polski, przy czym ich liczba stale rośnie.

Zawarta właśnie umowa z Pocztą Polską ma obowiązywać do września 2021 r. W ramach współpracy planowane jest m.in. wdrożenie możliwości odbioru przesyłek pobraniowych, odbioru przesyłki na podstawie PIN oraz prace nad umożliwieniem nadawania paczek na stacjach paliw Orlen. Ponadto, klienci Poczty Polskiej będą mogli korzystać z benefitów, jakie daje program lojalnościowy Vitay.

– Rozwój e-commerce, jest naturalną konsekwencją zmian we współczesnym świecie i trendem, którego nie sposób ignorować. Dlatego zajmuje on istotne miejsce w strategii rozwoju naszego segmentu detalicznego – tłumaczy Zbigniew Leszczyński, członek zarządu ds. sprzedaży PKN Orlen.

Podkreśla, że już dziś koncern oferuje klientom możliwość odbierania i nadawania paczek, jednak buduje również fundament dla dalszego rozwoju tego typu usług. - Strategiczna i długofalowa współpraca z Pocztą Polską pozwoli nam na rozszerzanie kompetencji w tym zakresie, a naszym klientom zapewni szybką i sprawną realizację przesyłek oraz dodatkowe usługi – uważa.

Współpraca PKN Orlen i Poczty Polskiej w ramach usługi Stacja z Paczką, związana jest z obserwowanym na świecie trendem migracji od dostaw pod adres w kierunku odbioru w punkcie. Istotną przewagą punktów odbioru na stacjach jest ich lokalizacja na terenie całego kraju, zarówno na obszarach miejskich, jak też wiejskich, w większości czynnych całą dobę przez 7 dni w tygodniu. Stacje paliw Orlen znajdują się przy głównych trasach, drogach osiedlowych oraz w ścisłych centrach dużych miast i mniejszych miejscowości. Tym samym duża liczebność oraz równomierna, strategiczna lokalizacja punktów zapewnia klientom optymalny dostęp do usług.

– Poczta Polska starannie dobiera partnerów biznesowych rozwijając sieć punktów odbioru. Już dziś mamy ich ponad 7 tysięcy, a do końca roku liczba ta powinna wzrosnąć do 11 tysięcy – podkreśla Grzegorz Kurdziel, członek zarządu Poczty Polskiej. - PKN Orlen ma rozpoznawalną markę, zaufanie klientów, dogodne lokalizacje stacji, a także doświadczenie w zakresie realizacji usługi Obiór w Punkcie. Dzięki partnerskiej współpracy obu spółek zamierzamy w pełni wykorzystać potencjał rynkowy, jakim dysponuje Poczta Polska i PKN Orlen – uważa.

W ramach usługi zrealizować można przesyłki lokalne, krajowe oraz międzynarodowe. Aby nadać przesyłkę wystarczy zarejestrować ją na stronie www.stacjazpaczka.pl, dokonać opłaty i z wydrukowanym listem przewozowym dostarczyć ją do wybranej stacji paliw koncernu.

Katarzyna Pierzchała 2374 Artykuły

W „Handlu” od 2004 r. Europę przemierza dla przyjemności, Polskę w poszukiwaniu sklepów wartych uwagi. Zgłębia handel od podszewki. Puzzlomaniaczka.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }