Tesco przeciw marnowaniu owoców i warzyw

Detalista ogłosił wprowadzenie na rynek brytyjski nowej gamy soków tłoczonych na zimno, Waste NOT, wyprodukowanych z "nieidealnych" owoców i warzyw, które w innym przypadku mogłyby się zmarnować.

Do produkcji nowej serii produktów pod marką Waste NOT wykorzystywane będą nadwyżki jabłek, buraków, truskawek i arbuzów, które nie mieszczą się w specyfikacji produktu.

W ofercie pojawią się następujące kompozycje smakowe: pomarańcza-burak ćwikłowy-jabłko, jabłko-arbuz-truskawka-ogórek-mięta oraz pomarańcza-jabłko-seler-szpinak. Cena za 250-ml butelkę wyniesie 1,5 funta.

Linia Waste NOT, która została stworzona przez dwóch głównych dostawców Tesco - G's i AMC - będzie sprzedawana w około 350 sklepach sieci w całej Wielkiej Brytanii. Napoje, które będą sprzedawane w butelkach wykonanych w 30-proc. z recyklingowanego plastiku, pojawią się   przy ekspozycji świeżych produktów.

W ten sposób Tesco zamierza zaoszczędzić około 3,5 tony nadwyżki owoców i warzyw w ciągu pierwszych 12 tygodni od sprzedaży nowych SKU.

- Około 50 proc. selera jest wyrzucane w Wielkiej Brytanii, zanim jeszcze minie bramę gospodarstwa. Buraki uważane za zbyt duże lub małe także są odrzucane. Podobnie jest z pomarańczami, które są "brzydkie" na zewnątrz, ale wciąż dobre i soczyste w środku. Nie mogliśmy siedzieć i patrzeć, jak wszystkie te zdrowe produkty znajdują się w koszu - powiedział Mike Bullock, marka Waste NOT.

Joanna Hamdan 7332 Artykuły

Z redakcją „Handlu” związana od 1996 r. Na rynku FMCG nie umknie jej żadna nowość produktowa, kampania reklamowa ani akcja promocyjna. Pasjonatka podróży stopem.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }