Nestlé bardziej zdrowe

Pojawią się w niej nowości zawierające więcej owoców, warzyw i ziaren. Jednocześnie zredukowana zostanie zawartość cukru, soli i tłuszczów.

Inicjatywa Nestlé for Healthier Kids Nestlé została ogłoszona 15 maja w Międzynarodowym Dniu Rodzin, zapoczątkowanym przez Zgromadzenie Narodowe ONZ.

W ramach programu, do 2030 r. firma postawiła sobie za cel pomóc 50 milionom dzieci w prowadzeniu zdrowszego stylu życia.

Decyzja Nestlé to odpowiedź na potrzeby świata i głosy ekspertów, którzy coraz mocniej podkreślają konieczność wprowadzenia zmian w sposobie żywienia, w szczególności dzieci i młodzieży.

Aby pomóc rodzicom i opiekunom w wychowywaniu zdrowszych dzieci, Nestlé wprowadzi do swojej oferty produkty o zdecydowanie niższej zawartości cukru, soli i tłuszczy. Jednocześnie zwiększy zawartość składników odżywczych, szczególnie tych, które według ekspertów ds. żywienia, są istotne dla prawidłowego rozwoju dzieci. Zwiększona zostanie zawartość owoców i warzyw, a także ziaren bogatych w błonnik i mikroelementy. Nestlé przyspieszy również wdrażanie oddolnych programów edukacyjnych, które wspierają rodziców i opiekunów w kształtowaniu prawidłowych postaw żywieniowych u dzieci.

W Polsce przykładem takiej inicjatywy jest program „Lekkoatletyka dla każdego!” realizowany we współpracy z Polskim Związkiem Lekkiej Atletyki oraz Ministerstwem Sportu i Turystyki.

- Inicjatywa, którą jako Nestlé Polska realizujemy od 2014 r., obejmuje 788 grup treningowych i angażuje ponad 700 trenerów. Od powstania programu w zajęciach uczestniczyło ponad 300 000 dzieci z całej Polski. W nadchodzących latach planujemy jego dalszy rozwój, gdyż przynosi on wymierne efekty w kształtowaniu prawidłowych postaw dzieci i młodzieży, zarówno w obszarze aktywności fizycznej, jak i wyborów żywieniowych. Staramy się z nim docierać do dzieci z całej Polski, w tym również do mniejszych miast, w których dostęp do ośrodków sportowych jest trudniejszy niż w dużych aglomeracjach – podkreślił Simon Smith, prezes Nestlé Polska i Krajów Bałtyckich.

Nestlé zmniejszyło już zawartość cukru, soli i tłuszczu w całym asortymencie produktów i zwiększyło ilość korzystnych składników odżywczych. Od 2000 r. firma konsekwentnie redukuje cukier w swoich produktach – zmniejszyła jego zawartość już o 34 proc. Nestlé redukuje również zawartość tłuszczów nasyconych oraz soli – od 2015 r. jej użycie zmniejszyło się o ponad 20 proc. Do 2020 roku firma zobowiązała się zwiększyć zawartość warzyw o 750 milionów porcji, a produktów bogatych w błonnik, orzechy i nasiona o 300 milionów porcji oraz zredukować cukier i sól w produktach o kolejne 5 proc. i 10 proc. Nowa inicjatywa to kontynuacja dotychczasowej polityki, w ramach której w 2017 r. Nestlé dostarczyło 174 miliardy porcji wzbogaconej żywności i napojów w 66 krajach o wyższej podatności na niedożywienia mikroelementami. W tym samym roku w odpowiedzi na potrzeby żywieniowe dzieci, wprowadzono ponad 1000 nowych produktów w różnych kategoriach i na różnych rynkach.

Joanna Hamdan 6832 Artykuły

Z redakcją „Handlu” związana od 1996 r. Na rynku FMCG nie umknie jej żadna nowość produktowa, kampania reklamowa ani akcja promocyjna. Pasjonatka podróży stopem.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }