Polska na podium światowego konkursu kulinarnego

Marcin Popielarz w pierwszej trójce S.Pellegrino Young Chef 2018.

W miniony weekend 21 młodych szefów kuchni rywalizowało podczas finału konkursu S.Pellegrino Young Chef 2018 w Mediolanie. Najlepszy okazał się Yasuhiro Fujio z Osaki, który zachwycił jury daniem „Across the Sea”.

Reprezentujący Polskę, Marcin Popielarz, szef kuchni restauracji Biały Królik w Gdyni, znalazł się w pierwszej trójce.

Yasuhiro Fujio, tegoroczny zwycięzca S.Pellegrino Young Chef 2018, dołącza do Marka Moriartiego (2015) i Mitcha Lienharda (2016), laureatów poprzednich edycji tego konkursu. Jego danie wzbudziło zachwyt jury, które w ocenie zwracało szczególną uwagę na 5 zasad finedining: produkt, (jakość i pochodzenie), umiejętności (fach i doświadczenie), talent (kreatywność i wyczucie), piękno (aranżacja i podanie potrawy) oraz przekaz, jaki ma płynąć z zaprezentowanego dania.

Siedmioosobowe jury, w którego skład wchodzili jedni z najlepszych szefów kuchni na świecie (Virgilio Martínez, Margarita Forés, Brett Graham, Annie Féolde, Dominique Crenn, Ana Roš i Paul Pairet), najwyżej oceniło danie Japończyka: zostały w nim wykorzystane tradycyjne japońskie składniki, przygotowane wg francuskich technik gotowania. Tym samym potrawa w pełni oddała charakter młodego szefa, wykorzystując najlepsze elementy kuchni azjatyckiej i wzbogacając je domieszką nowoczesności. Wszyscy członkowie jury jednogłośnie stwierdzili, że tegoroczny poziom przygotowanych dań był wyjątkowo wysoki, a kucharze z najlepszej trójki wykazali się wybitnymi umiejętnościami w łączeniu smaków, tekstur i technik gotowania.

Reprezentujący Polskę Marcin Popielarz, szef kuchni w restauracji Biały Królik w Gdyni, przygotował halibuta marynowanego w stylu rybackim, podanego z chrzanem, ogórkiem i sosem z kalarepy i koperku. Mentorem polskiego szefa był Wojciech Modest Amaro, zdobywca pierwszej gwiazdki Michellin w Polsce.

Tegoroczna edycja S.Pellegrino Young Chef była wyjątkowa ze względu na dodatkowe wyróżnienia. 21 mentorów młodych szefów kuchni przyznało nagrodę „Smak Autentyczności Acqua Panna”. Otrzymał ją również Yasuhiro Fujio, który w swoim daniu w pełni oddał smak i kulturę regionu, z którego pochodzi. Dodatkowo 30 000 użytkowników Fine Dining Lovers oraz miłośników dobrej kuchni doceniło Elizabeth Puquio Landeo, przyznając jej tytuł zwycięzcy w kategorii „People Choice Award”.

S.Pellegrino, Acqua Panna to międzynarodowe marki wód i napojów należące do koncernu Sanpellegrino S.p.A. z siedzibą w Mediolanie. Dystrybuowane są w ponad 150 krajach na wszystkich kontynentach. 

Joanna Hamdan 6557 Artykuły

Z redakcją „Handlu” związana od 1996 r. Na rynku FMCG nie umknie jej żadna nowość produktowa, kampania reklamowa ani akcja promocyjna. Pasjonatka podróży stopem.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }