Miraculum zmniejsza stratę

Producent kosmetyków do golenia i perfum dzięki restrukturyzacji miał w I kw. 2018 stratę netto niemal pięciokrotnie niższą niż rok temu.

Przychody netto ze sprzedaży w I kwartale 2018 r. wyniosły 6,61 mln zł i były wyższe o 33 proc. od przychodów z tego samego okresu ubiegłego roku. Zmniejszyły się natomiast koszty, zarówno sprzedaży, jak i ogólnozakładowe - wyniosły 3 mln zł były niższe o 15,7 proc. rok do roku.

- I kwartał 2018 r. to bardzo intensywny okres pracy nad wdrażaniem założonej strategii zaprezentowanej w grudniu 2017r. - informuje zarząd. - Spółka Miraculum w pierwszej kolejności zakończyła etap wdrażania do produkcji znanej i cenionej marki Tanita. Produkty przeszły gruntowną zmianę designu i komunikacji. Skierowane są do konsumentek w wieku od 15 lat, poszukujących skutecznych produktów do depilacji - dodaje.

Asortyment marki Tanita skierowany jest głównie do sprzedaży w kanale nowoczesnym i sukcesywnie będzie się pojawiać na rynku, zastępując dotychczasowy asortyment. W ofercie znajdują się woski, żele do golenia oraz kremy do depilacji. Mottem marki, pod którym prowadzony jest marketing kosmetyków pod unowocześnionym logo to „Zawsze gładko”.

W I kwartale producent zakończył również prace projektowe nad opakowaniami dla marki premium Chopin. Produkty nią sygnowane mają zadebiutować w IV kw. br.

W portfolio Miraculum znajdują się również marki Miraculum, Pani Walewska, Paloma, Wars, Lider, Być może, Gracja, Joko i Virtual. Jej produkty dystrybuowane są zarówno poprzez hurtownie kosmetyczne, handel nowoczesny oraz drogerie i sklepy przemysłowo-kosmetyczne. Eksportuje też kosmetyki do Rosji, na Ukrainę i Białoruś, do Azerbejdżanu, krajów bałtyckich, Bułgarii, Rumunii, Serbii, Hiszpanii, Francji, Niemiec, Grecji, Wielkiej Brytanii, Kanady i Stanów Zjednoczonych oraz Chile.

Produkty Miraculum zaliczają się do ekonomicznego i średniego segmentu cenowego i adresowane są do segmentu osób średniozamożnych.

Największą grupą produktową w ofercie producenta stanowią kosmetyki do i po goleniu, które odpowiadały w I kw. roku za 34 proc. przychodów ze sprzedaży. Drugą grupę pod względem wartości sprzedaży stanowią perfumeria (26 proc.), a w dalszej kolejności kosmetyki do makijażu (13 proc.) oraz pielęgnacja twarzy (12 proc.).

Strata na poziomie operacyjnym w pierwszych trzech miesiącach roku wyniosła 223,3 tys. zł i była ośmiokrotnie niższa niż rok wcześniej. Na poziomie netto spółka odnotowała stratę w wysokości 591,5 tys. zł wobec 2,73 mln zł przed rokiem.

Miraculum to firma kosmetyczna, która próbuje wyjść na prostą od wielu już lat.

Magdalena Weiss 1395 Artykuły

Niepoprawna recydywistka - związana z "Handlem" w latach 1999-2005 i ponownie od 2016 r. Tropi najnowsze trendy na rynku FMCG i zmiany w gospodarce. Amatorka kuchni greckiej i bibliotek publicznych. Mieszka kątem u trzech kotów.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }