Panattoni zainwestuje 1,2 mld euro

Będą to projekty City Logistics Parks - obiekty zlokalizowane w granicach miast dedykowane tzw. "ostatniej mili".

Najnowsza oferta Panattoni jest realizowana na terenie Europy i wpisuje się w etap „ostatniej mili” dedykowanej głównie procesom zamówień internetowych.

W Polsce deweloper wystartował właśnie z czwartym projektem - City Logistics Warsaw o powierzchni 26 tys. mkw. Obiekt znajduje się w przemysłowej części warszawskich Bielan, na ul. Estrady i dedykowany jest najemcom obsługującym stolicę, zwłaszcza realizujących zakupy w Internecie.

Jego pierwszym najemcą został supermarket online Frisco.pl. W City Logistics Warsaw firma wynajęła 11 tys. mkw. – niewiele ponad 800 mkw. przeznaczone zostanie na powierzchnię socjalno-biurową, zaś pozostałe ponad 10 tys. mkw. to dostosowany do branży FMCG magazyn obsługujący zamówienia internetowe. Znajdą się w nim wydzielone powierzchnie przeznaczone na chłodnię i mroźnię, a także składowanie towarów suchych. Na potrzeby najemcy inwestycja będzie wyposażona również w rampę dla samochodów dostawczych oraz parking na 162 miejsca postojowe. Firma wprowadzi się do obiektu pod koniec roku.

- Na decyzję o inwestycji wpływ miał przede wszystkim dynamiczny wzrost skali naszego biznesu w ostatnich latach, a także ogromny potencjał rozwoju całego rynku e-grocery w Polsce. Już co 7 polski internauta regularnie robi zakupy spożywcze online, a wg prognoz rynek ten będzie rósł w tempie 15-20 proc. rocznie. Perspektywiczne działania oraz innowacje pozwolą nam konsekwentnie poszerzać skalę biznesu, dlatego nasz nowy magazyn wykorzystywać będzie najnowocześniejsze rozwiązania branżowe i logistyczne - mówi Grzegorz Bielecki, członek zarządu Frisco.pl.

Pozostałe City Logistics Parks - City Logistics Wrocław I, Łódź I oraz Warsaw Airport są w trakcie realizacji, a ich wynajem plasuje się na poziomie 60 proc. W nowy koncept deweloper zainwestował dotychczas 65 mln euro. W przyszłości wartość ta wzrośnie do 1,2 mld euro i będzie dotyczyła rynków również w Niemczech, w Wielkiej Brytanii oraz w Czechach.

- Jeszcze w tym roku zrealizujemy ok. 150 000 mkw. w ramach City Logistics Parks skupiając się na rynku w Polsce. Rozszerzenie oferty o obiekty zlokalizowane w granicach miast w Niemczech, w Wielkiej Brytanii i w Czechach planujemy na przełom 2018/2019 roku, przeznaczając na to rocznie 400 mln euro, co w perspektywie najbliższych 3 lat wyniesie 1,2 mld euro - zapowiada Robert Dobrzycki, chief executive officer Europe, Panattoni Europe.

Panattoni Europe specjalizuje się w dostarczaniu zaawansowanych obiektów dedykowanych firmom działającym m.in. w branży e-commerce. Należą do nich zarówno tzw. big boxy liczące powyżej 161 tys. mkw., w których wykorzystywana jest robotyka i automatyka, jak i powierzchnie magazynowe dostosowane do procesów logistyki e-handlu w ramach własnych parków.

Joanna Hamdan 7332 Artykuły

Z redakcją „Handlu” związana od 1996 r. Na rynku FMCG nie umknie jej żadna nowość produktowa, kampania reklamowa ani akcja promocyjna. Pasjonatka podróży stopem.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }