Ambra po raz pierwszy zarabia w III kwartale

II kwartał roku obrotowego 2017/2018 (styczeń - marzec 2018) był dla Grupy Ambra wyjątkowo korzystny.

Pierwszy kwartał roku kalendarzowego to dla dostawców win zwykle okres, w którym dokładają do biznesu. Tym razem Grupie Ambra udało się jednak wypracować zysk netto, i to nawet z pominięciem korzystnych zdarzeń jednorazowych.

- Zysk netto akcjonariuszy jednostki dominującej po oczyszczeniu o zdarzenia jednorazowe wyniósł 0,4 mln zł, a wynik zaraportowany wyniósł 0,7 mln zł. Był to pierwszy w historii Grupy trzeci kwartał z dodatnim wynikiem finansowym, co było efektem strategii rozwoju kategorii o stosunkowo niższej sezonowości sprzedaży, szczególnie win stołowych, i wyższej rentowności, a także zwiększenia efektywności działania - tłumaczy Ambra w raporcie finansowym.

Przyspieszyło także tempo wzrostu sprzedaży. W trzecim kwartale bieżącego roku obrotowego 2017/2018 Grupa Ambra osiągnęła najwyższą w tym roku obrotowym dynamikę przychodów ze sprzedaży na poziomie 12,2 proc. Do wzrostu przyczyniły się przede wszystkim wina spokojne i musujące, zwłaszcza pod markami Fresco, Fresco Frizzante oraz Dorato i Cin & Cin. Sprzedaż na całym polskim rynku wzrosła o 10,9 proc., choć mogły ją trochę zawyżyć wcześniejsze niż przed rokiem Święta Wielkanocne.

Wzrost sprzedaży na rynku Czech i Słowacji wyniósł 35,7 proc. i po raz pierwszy osiągnął wyższą dynamikę niż rynki Polski czy Rumunii. Wynikało to z dalszego umocnienia pozycji rynkowej win musujących Mucha Sekt. Przychody ze sprzedaży w Rumunii wyrażone w walucie lokalnej wzrosły o 11,6 proc., głównie dzięki winom musującym i brandy Zarea.

Zysk operacyjny wyniósł 2,4 mln zł i był wyższy o 4,4 mln zł czyli o 213,8 proc. w porównaniu do trzeciego kwartału poprzedniego roku obrotowego. Bez zdarzeń jednorazowych zysk operacyjny wyniósł 1,8 mln zł i zwiększył się o 1,4 mln zł w porównaniu do tego samego okresu roku ubiegłego.

Po trzech kwartałach roku obrotowego producent miał 388,3 mln zł sprzedaży netto, o 7,3 proc. więcej niż rok wcześniej. Licząc w 0,75-l butelkach, sprzedaż wyniosła 59,55 mln sztuk, o 7 proc. więcej niż przed rokiem. Zysk operacyjny zwiększył się niemal o jedną trzecią do 52,53 mln zł, natomiast netto na akcjonariuszy jednostki dominującej przypadło 29,83 mln zł (+36,7 proc.).

Zdjęcie: Photogenica

Magdalena Weiss 1594 Artykuły

Niepoprawna recydywistka - związana z "Handlem" w latach 1999-2005 i ponownie od 2016 r. Tropi najnowsze trendy na rynku FMCG i zmiany w gospodarce. Amatorka kuchni greckiej i bibliotek publicznych. Mieszka kątem u trzech kotów.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }