Na półce. Lizaki

Okazuje się, że słodka przekąska jaką są lizaki kupowana jest nie tylko przez dzieci, ale i dorosłych - głównie na walentynki.

- W trzech czwartych sklepów spożywczych małoformatowych do 300 mkw. konsument znajdzie lizaki. Słodka przekąska w głównej mierze skierowana jest do najmłodszych, jednak szczyt sprzedaży osiąga w lutym - informuje Sylwia Neska z CMR, które monitoruje sprzedaż w sklepach do 300 mkw. - W walentynki na sklepowych półkach pojawiają się dedykowane tej okazji lizaki w kształcie serca czy z napisami „I love you” - dodaje.

W ciągu roku najczęściej na paragonach pojawiają się małe lizaki – do 15 g, które generują około 80 proc. wartości sprzedaży kategorii. W walentynki konsumenci częściej decydują się na większe lizaki, które najczęściej mają okazjonalną otoczkę. W tym okresie wzrasta też nieco wybór lizaków w sklepach małoformatowych - z 3 do 4 wariantów. Za około połowę obrotu lizakami odpowiadają Perfetti van Melle z marka Chupa Chups oraz Storck z marka Nimm2. W lutym jednak szala przeważa się bardziej w kierunku mniejszych producentów – Argo, Astra i Roksana – którzy przygotowują produkty dedykowane pod okazję walentynek.

- Wówczas najczęściej na paragonach pojawiały się Argo Lizak Serce Love me 7 g, odpowiadający za niemal 10 proc. transakcji z lizakami w lutym 2018, bestseller Chupa Chups Lizak Melody Pops Truskawkowy 15 g (ok. 5 proc. transakcji) oraz Astra Lizak Serce 12g (ok. 4 proc. transakcji) - informuje Sylwia Neska z CMR.

Magdalena Weiss 1528 Artykuły

Niepoprawna recydywistka - związana z "Handlem" w latach 1999-2005 i ponownie od 2016 r. Tropi najnowsze trendy na rynku FMCG i zmiany w gospodarce. Amatorka kuchni greckiej i bibliotek publicznych. Mieszka kątem u trzech kotów.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }