Producent Milki rośnie dzięki Europie

Dobre wyniki na Starym Kontynencie i pozytywna sprzedaż markiz Oreo pozwoliły firmie Mondelēz International na zwiększenie sprzedaży w I kw. 2018 roku.

Na zdjęciu: Dirk Van de Put, prezes Mondelēz International

Lepsze od oczekiwań analityków okazały się również wyniki na poziomie zysku. Sprzedaż wzrosła o 5,5 proc. do 6,76 mld dolarów (organicznie wzrost wyniósł 2,4 proc.). Zysk netto wzrósł natomiast niemal o połowę do 938 mln dolarów. Zysk oczyszczony ze zdarzeń jednorazowych i wpływu różnic walutowych zwiększył się o 9,6 proc. Wzrosła też marża zysku brutto i zysku operacyjnego, głównie dzięki korzystnym kursom walut i niższym kosztom restrukturyzacji oraz obniżce kosztów sprzedaży i kosztów administracyjnych.

- Mieliśmy dobry początek roku - skomentował wyniki szef firmy, Dirk Van de Put. - Nadal obserwujemy zachęcające trendy wzrostu kategorii przekąsek, szczególnie na rynkach wschodzących. Nadal koncentrujemy się na realizacji naszego planu 2018 przy jednoczesnym postępie prac nad długoterminowymi planami strategicznymi - dodał.

W podziale na segmenty geograficzne najlepiej poradziła sobie Europa, gdzie sprzedaż wzrosła o 14,4 proc., a organicznie o 4,7 proc. Na rynku amerykańskim nastąpił natomiast spadek o 1,3 proc., a organicznie o 1,8 proc.

Producent podtrzymał też całoroczne prognozy wzrostu sprzedaży o 1-2 proc. oraz dwucyfrowy wzrost oczyszczonego zysku na akcję. Dodatkowo wpływ różnic kursowych powinien podbić przychody o kolejne 2 pkt proc., a zysk o kolejne 3 pkt proc.

Magdalena Weiss 1294 Artykuły

Niepoprawna recydywistka - związana z "Handlem" w latach 1999-2005 i ponownie od 2016 r. Tropi najnowsze trendy na rynku FMCG i zmiany w gospodarce. Amatorka kuchni greckiej i bibliotek publicznych. Mieszka kątem u trzech kotów.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }