Delko chce mieć więcej sklepów

Dystrybutor kosmetyków i chemii gospodarczej, który w 2017 r. kupił sieć sklepów spożywczych Sedal, zamierza zwiększyć liczbę placówek.

- Na 2018 r. planujemy na bazie organicznej - bez nowych przejęć - kolejny wzrost zysku netto - zakomunikował Dariusz Kawecki, prezes Grupy Delko. - Będziemy także pracować intensywnie nad inwestycjami w dochodowe obszary działalności, w tym detalicznej. Planujemy wzrost liczby sklepów - poinformował.

Grupa Delko zakończyła 2017 r. rekordowymi w jej 22-letniej historii wynikami finansowymi. Dzięki rozwojowi organicznemu oraz akwizycjom firm dokonanym w poprzednich latach, Grupie udało się podnieść zarówno sprzedaż, jak i marże, co złagodziło wpływ wzrostu budżetów płaci wzrostu kosztów działalności na wyniki Grupy.

Działalność w segmencie sprzedaży hurtowej produktów chemii gospodarczej i kosmetyków przyniosła w 2017 r. zbliżone wyniki finansowe, jak w roku poprzednim. Jednocześnie w 2017 r. Delko rozpoczęło działalność w nowym, lubianym przez inwestorów segmencie detalicznym, kupując sieć spożywczych sklepów detalicznych Sedal.

Na koniec 2017 r. Grupa prowadziła sprzedaż w 26 sklepach własnych. Obecnie udział sprzedaży detalicznej w obrotach Grupy Delko wynosi od 15 proc. do 20 proc. Sprzedaż netto Grupy wzrosła w ub.r. o 14,3 proc. do 630,2 mln zł, z czego 88,3 mln zł przyniosła sprzedaż artykułów spożywczych. Wynik EBITDA zwiększył się o 20,4 proc. do 20,3 mln zł, a zysk netto wyniósł 12,3 mln zł, o 21,6 proc. więcej niż w 2016 roku.

Podstawowym przedmiotem działalności gospodarczej Grupy Kapitałowej Delko jest hurtowa dystrybucja dóbr FMCG wszystkich ważniejszych światowych producentów chemii gospodarczej, artykułów higienicznych oraz kosmetyków na terenie Polski. Grupa prowadzi również dystrybucję produktów własnych marek (m.in. Filip, Teak, Taniuś, Delikato, Oskar, Blue) poprzez regionalnych przedstawicieli, sieć własnych hurtowni i bezpośrednią obsługę dużych klientów detalicznych. Do największych producentów, z którymi Delko współpracuje w branży spożywczej należą natomiast Wedel, Ferrero, Nestlé, Maspex, JBB, Coca-Cola, SDM Wieluń, Bakalland, Zott czy Pepsi. W sumie spółki GK Delko współpracują z ponad 200 dużymi i średnimi producentami i dostawcami.

Magdalena Weiss 1294 Artykuły

Niepoprawna recydywistka - związana z "Handlem" w latach 1999-2005 i ponownie od 2016 r. Tropi najnowsze trendy na rynku FMCG i zmiany w gospodarce. Amatorka kuchni greckiej i bibliotek publicznych. Mieszka kątem u trzech kotów.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }