Spar z ponad miliardowym obrotem

Zgodnie z zapowiedziami firma zrealizowała zakładane cele, jednocześnie odnotowując liczbę 250 sklepów.

Plan obrotu na 2017 r. sieci Spar Polska, zrzeszającej niezależnych właścicieli sklepów, zapowiadany przez jej prezesa Leszka Bać, został zrealizowany i spółka po raz pierwszy przekroczyła liczbę 1 mld zł obrotu, w dodatku o przeszło 170 mln zł.

Strategia Spar Polska na 2018 r. zakłada przede wszystkim dalszy rozwój sieci. Ostatnie lata pokazują, że największą dynamikę rozwoju odnotowywać będą sklepy zapewniające klientom przede wszystkim wygodę i szybkość zakupów, a więc mniejsze supermarkety oraz sklepy typu convenience, których dwie placówki w nowym koncepcie zostały otwarte przez Spar w Krakowie.

Dlatego Spar, jak informują przedstawiciele sieci, w swoich planach rozwojowych stawiać będzie przede wszystkim na te dwa segmenty, rozbudowując formaty Spar Express i Spar supermarket. Kolejnym kluczowym obszarem aktywności Spara będzie budowanie wielkości sprzedaży sklepów już istniejących, głównie poprzez efektywne zarządzanie powierzchnią sprzedaży. Ciągłej optymalizacji poddawane będą jakość i czytelność ekspozycji produktów w sklepach poprzez wprowadzanie modelowych planogramów oraz wykorzystywanie potencjału marek własnych.

Sieć Spar na świecie także kontynuuje rozwój w partnerskim modelu, opartym o motto "Wszyscy korzystamy na wzajemnej współpracy", czego kolejnym dowodem jest niedawne otwarcie pierwszego sklepu w Sri Lance. To już 48. kraj na mapie świata, w którym obecna jest marka z charakterystycznym logo z zieloną choinką.

Spar jest największą na świecie franczyzową siecią sprzedaży detalicznej. Sklepy oznaczone charakterystycznym logo funkcjonują w 44 krajach, na 4 kontynentach. Ponad 13 tys. punktów obsługuje każdego dnia 12 milionów klientów. W Polsce Spar obecny jest od 1996 roku, a od 2010 roku należy do Grupy Kapitałowej Bać-Pol. 

Joanna Hamdan 6832 Artykuły

Z redakcją „Handlu” związana od 1996 r. Na rynku FMCG nie umknie jej żadna nowość produktowa, kampania reklamowa ani akcja promocyjna. Pasjonatka podróży stopem.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }